ارتقاء سطح پژوهشی دانش آموزان مدارس با همکاری پارک علم وفناوری

تفاهم نامه همکاری بین آموزش و پرورش و پارک علم و فناوری استان با حضور رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی و رئیس پارک علم و فناوری و مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان منعقد شد.

ارتقاء سطح پژوهشی دانش آموزان مدارس با همکاری پارک علم وفناوریبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، تفاهم نامه همکاری فی مابین آموزش و پرورش استان کرمان و پارک علم و فناوری استان با حضور احمد اسکندری نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، سید محمد جواد آروین رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته و مسعود ترکزاده ماهانی رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان  منعقد شد.

اسکندری نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اهداف اجرای این تفاهم نامه، گفت: ایجاد و ترویج همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری بین دو مجموعه با در نظر گرفتن کلیه امکانات قابل استفاده طرفین بر اساس رسالت‌ها و ماموریت‌های طرفین از اهداف کلی این تفاهم نامه محسوب می‌شود.

او با اشاره به این که طرفین باید در مشارکت در ایجاد و توسعه همکاری‌های مشترک ملی و بین المللی بر اساس ضوابط مربوطه طرفین و همکاری و مشارکت در شناسایی منابع و ایجاد راهکار‌های مناسب در راستای جذب منابع با توجه به ضوابط و مقررات اقدام نمایند، افزود: باید تقویت روحیه و رویکرد پژوهش محوری در بین دانش آموزان و فرهنگیان در راستای رسیدن به اهداف به خصوص اهداف مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تلاش شود.

اسکندری نسب با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز تاکیدات زیادی بر تحقیق و پژوهش و منابع انسانی و به روزرسانی آنان شده است، بیان کرد: باید طرفین تفاهم‌نامه بند‌هایی که در آن بسیار حساس و مهم است در مرحله اول و با توجه به اولویت‌ها در سال تحصیلی جاری به مرحله اجرا و عمل درآورند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان توسعه کمی و کیفی پژوهش سرا‌های دانش آموزی را در راستای رسیدن به اهداف لازم و ضروری دانست و گفت: باید در آموزش و پرورش و به ویژه در پژوهش سرا‌های دانش آموزی در شهرستان‌ها و مناطق استان فرصت‌های لازم برای افراد و به خصوص دانش آموزان برای کار‌های پژوهشی به وجود بیاید و زمینه پژوهش محوری از پژوهش سرا‌ها آغاز شود.

او فعال سازی انجمن‌های علمی دانش آموزی و فرهنگیان را در راستای رسیدن به اهداف ضروری برشمرد و بیان کرد: نگاه پژوهش محورانه باید در بین خانواده‌ها و آحاد جامعه افزایش پیدا کند و ترویج شود و همه دستگاه‌ها با توجه به گستردگی آموزش و پرورش در این زمینه به کمک دستگاه تعلیم و تربیت بیایند.

انتهای پیام/س

نگاه پژوهش محورانه باید در بین خانواده‌ها افزایش پیدا کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار