معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی:

مدیران از آمار‌های جمعیتی در تدوین برنامه‌ها بیشتر استفاده کنند

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: مدیران از آمار‌های جمعیتی در تدوین برنامه‌ها بیشتر استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، علی مصطفوی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی در دومین جلسه شورای راهبردی جمعیت استان و دومین جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال استان که در محل استانداری برگزار شد، با اشاره به اهمیت برنامه ریزی در حوزه‌های مختلف بر اساس آمار‌های جمعیتی استان گفت: ضروری است برنامه ریزان و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در برنامه ریزی در حوزه‌های مختلف بویژه حل معضلات اجتماعی از جمله آسیب‌های اجتماعی، حاشیه نشینی، طلاق و اعتیاد آمار‌های واقعی جمعیتی استان را مورد توجه قرار دهند.

او با اشاره به افزایش امید به زندگی در کشور و به تبع آن در استان آذربایجان غربی و افزایش تعداد سالمندان گفت: در آینده با مشکل مراقبت از سالمندان مواجه خواهیم بود و لازم است دستگاه‌های متولی بویژه دانشگاه علوم پزشکی استان در خصوص اجرای طرح‌ها با محوریت خدمات مراقبتی و پرستاری برنامه جامع داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود بااشاره به پیاده روی اربعین حسینی و نمایش اقتدار و عظمت مسلمانان در آن گفت: تعداد زائران اربعین در استان امسال در مقایسه با سال گذشته از ۱۷ هزار نفر به ۴۹ هزار نفر افزایش یافته است.

ایجاد و راه اندازی کمپین‌های گردشگری در مرز‌های استان در جهت ساماندهی ورود بیماران خارجی به استان، ایجاد محل ویژه برای پر کردن اوقات فراغت سالمندان در شهر ارومیه، مناسب سازی فضای ادارات برای معلولین، استفاده از ظرفیت اساتید دانشگاه در اجرای طرح‌های مختلف برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و همچنین معرفی مراکز ناباروری استان به زوج‌های نابارور از جمله مصوبات این جلسه بود.
 
انتهای پیام/م
 

برگزاری دومین جلسه شورای راهبردی جمعیت استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.