در وزارت خارجه انجام شد؛

دیدار مدیران کل کنسولی ایران و فنلاند در تهران

مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه فنلاند مدیر کل امور کنسولی وزارت امورخارجه کشورمان رایزنی کرد.

دیدار مدیران کل کنسولی ایران و فنلاند در تهرانبه گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ پاسی تئومینن مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه فنلاند به همراه سفیر آن کشور در ایران روز یکشنبه با علی اصغر محمدی مدیر کل امور کنسولی وزارت امورخارجه کشورمان دیدار کرد.

در این ملاقات، طرفین علاوه بر بررسی مسائل دوجانبه کنسولی بر توسعه‌ی همکاری‌های دو طرف ازجمله در زمینه افزایش تسهیلات برای صدور روادید، همکاری‌های علمی، دانشگاهی و گردشگری تاکید کردند.

تبادل نظر در خصوص امور مهاجرتی در مورد تسهیل آمد و شد‌های مردمی با رعایت قوانین بین المللی نیز از دیگر موضوعات مورد گفتگو بود.

مدیرکل کنسولی وزارت خارجه‌ی کشورمان با تشریح سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در خصوص نحوه‌ی تعامل با مهاجرین افغانستان و تلاش‌های گسترده و فداکارانه برای مقابله با قاچاق انسان و مواد مخدر، از کوتاهی جامعه‌ی بین المللی در همکاری با ایران انتقاد کرد.

روند دیجیتالی کردن خدمات کنسولی از جمله صدور روادید و نحوه استفاده از تجربیات دو کشور در این زمینه و مراحل اجرایی کنوانسیون آپوستیل (تایید اسناد صادره از سوی دیگر دولت‌ها) از دیگر محور‌های مورد گفتگو در این دیدار بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: فلاند ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار