سرمربی تیم فوتسال بانوان هیئت فوتبال خراسان رضوی:

مسابقات لیگ به آمادگی ملی پوشان کمک می کند

شریف گفت: مسابقات لیگ کمک زیادی برای بالا بردن سطح کیفی ملی پوشان داشته است.

فاطمه شریف سرمربی تیم فوتسال بانوان هیئت فوتبال خراسان رضوی در گفت و گو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: لیگ بانوان با کیفیت بسیار خوبی در جریان است اما یکسری از تیم ها با مشکلاتی مواجه شدند و این موضوع باعث شده در این چند هفته اخیر شکست هایی با تعداد گل بالا داشته باشند. در ورزش فوتسال تنها پنج بازیکن هستند که برای بازی به زمین می روند، اگر از این پنج بازیکن اصلی یک یا دو نفر به علت مصدومیت یا محرومیت در ترکیب نباشند، شیرازه تیم به راحتی از هم پاشیده می شود. یکسری تیم ها در این فصل از لیگ فوتسال بانوان با چنین مشکلاتی مواجه شدند. تیم ستارگان ورامین به خاطر مشکلاتش در این هفته ها از مس رفسنجان و نامی نو اصفهان گل های زیادی خورد و حتی تیم پارس آرا شیراز هم به دلیل مصدومیت دروازه بان اصلی اش نتوانست نتایج مطلوبی در بازی های اخیر کسب کند.

او تصریح کرد: بازی فوتبال به گونه ای است که یک مربی یازده بازیکن را در داخل زمین چیدمان می کند و اگر یک یا دو بازیکن تیم هم نقاط ضعفی داشته باشند زیاد به جشم نمی آید اما در فوتسال که ما فقط پنج بازیکن در زمین داریم موضوع کاملا متفاوت است. حتی اگر یک مهره اصلی در ترکیب نباشد تیم با مشکلات زیادی در آن بازی دست و پنجه نرم می کند.


بیشتر بخوانید: هفته‌ای پر گل برای لیگ برتر فوتسال بانوان


شریف افزود: انتخاب سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان باید زودتر صورت می گرفت تا اردو های ملی برای بازیکنان برگزار شود. فوتسالیست های ما تا اواخر اسفند درگیر مسابقات لیگ هستند و بعد از آن فقط سه ماه برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا فرصت باقی است یعنی فروردین، اردیبهشت و خرداد سال ۹۹ که بازیکنان از مسابقات لیگ فارغ می شوند و می توانند در اختیار تیم ملی قرار گیرند. هر چند مسابقات لیگ آمادگی بازیکنان ملی ما را حفظ می کند و حتی همین رقابت ها سطح بازی آن ها را بالا می برد اما فدراسیون می توانست زودتر تکلیف سرمربی را مشخص کند.

مربیان جوان به دنبال علم روز فوتسال می روند 

سرمربی تیم هیئت فوتبال خراسان رضوی در ادامه گفت: اوایل که یک مربی جوان کار مربیگری را شروع می کند، این کار برایش ممکن است سخت باشد. با اینکه شاید جوان تر ها تجربه چندان زیادی نداشته باشند اما این انگیزه بالایی که آن ها دارند باعث می شود که به دنبال علم روز فوتسال بروند و حتی از سایر همکارانشان کمک بگیرند.

شریف تصریح کرد: شاید در این مدت زمان کوتاهی که تا مسابقات آسیایی فرصت باقی مانده، جوان گرایی کار سختی به نظر بیاید، اما انجام این کار در تیم ملی غیر ممکن نیست به شرط اینکه حداقل چند بازی دوستانه بین المللی برای تیم ملی قبل از مسابقات رسمی برگزار کنند و بازیکنان جوان را محک بزنند چون بازی های قهرمانی آسیا جای آزمون و خطا نیست.


بیشتر بخوانید: داورانی که در هفته هشتم لیگ برتر فوتسال بانوان سوت می‌زنند


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.