رییس گروه بهداشت مرکز بهداشت ایلام خبر داد;

اهمیت سلامت فردی و بهداشت زائران در مرز مهران

رییس گروه بهداشت مرکز بهداشت استان ایلام گفت:ضرورت دارد زائران مسائل بهداشتی و سلامت خود رادر طول مسیر به طور کامل رعایت می‌کنند.

اهمیت سلامت فردی و  بهداشت زائران  مرز مهرانسهرابیان رییس گروه بهداشت مرکز بهداشت ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،با توجه به اینکه امکان انتقال ویروس به داخل کشور زیاد است گفت:ضرورت دارد زائران مسائل بهداشتی و سلامت خود رادر طول مسیربویژه در مسیر برگشت ، به طور کامل رعایت می‌کنند.

در اجتماع بزرگی که تشکیل می شود احتمال تماس با افرادی که بیمار هستند وجود دارد به همین سبب به زائران توصیه ی شود که حتما از ماسک های مناسب استاندارد استفاده کنند، از روبوسی، دست دادن در اغوش گرفتن با افرادی که بیماری تنفسی دارند خودداری شود.

زائران باید اگر علائمی شبیه آنفولانزا سرما خوردگی و بیماری تنفسی پیدا کردند حتما به نزدیک ترین مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند .

از خوردن سالاد سبزی رهای خام خودداری شود زیرا ممکن است موجب بیماری گوارشی شود.

حتما در طول مسیربرگشت از راه های تازه استفاده کنند استفاده کنند و در طول مسیر  از ماسک کم چرب، لیمو ترش، آب لیمو، همراه غذا از بیماری های اسهالی جلوگیری کنند همچنین  از خوردن  آب چشمه ها و رود خانه ها  خودداری کنند.

از نوشیدن چای ،مایعات داغ و غذای داغ خودداری کنند  . ظروف یک بار مصرف در دراز مدت موجب بیماری سرطانی توصیه می شود به زوار و اماکن در صورت صرف غذا از ظروف یک بار مصرف استفاده کنند

ظرف های آشغال در ریختن آنها در نهر آب و رودخانه خودداری شود

قوطی های کنسرو بایستی تاریخ مصرف روی آنها درز شده باشد.

استفاده از کلاه ایمنی لبه دار می تواند از گرما زدگی و افتاب زدگی جلوگیری کند .

 

انتهای پیام/با

توصیه های بهداشتی مرکز بهداشت به زائران در مسیر برگشت

برچسب ها: بهداشت ، اخبار سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.