مالکی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

وصله حمایت خاص از شیعه به جمهوری اسلامی نمی‌چسبد/ اتفاقات عراق خللی در عزم زائران اربعین ایجاد نمی‌کند


سفیر سابق ایران در افغانستان گفت: وصله حمایت خاص از شیعه به جمهوری اسلامی نخواهد چسبید زیرا ما در حمایت از اهل سنت فلسطین و جنگ‌های حماس و غزه برای اسلام ناب کم نگذاشته است. 


وصله حمایت خاص از شیعه به جمهوری اسلامی نمی‌چسبد/ اتفاقات عراق خللی در عزم زائران اربعین ایجاد نمی‌کندفداحسین مالکی سفیر سابق ایران در افغانستان در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به شرایط روزهای گذشته عراق در آستانه اربعین حسینی(ع)، گفت: اربعین حسینی(ع) مهم‌ترین و بزرگترین کنگره جهان اسلام و به منزله نمایش هدفمند قدرت اسلامی است. 

او ادامه داد: حضور ۲۰ میلیونی در این کنگره در نجف و کربلا باعث نگاه جهانی و بزرگ به این حماسه عظیم اسلامی شده است و این حرکت خاص  حتماً دشمنانی دارد که بر علیه آن توطئه می‌کنند. 

مالکی با بیان اینکه دشمن سال‌هاست به دنبال ایجاد شکاف بین کشور‌های اسلامی است، تاکید کرد: امروز دشمن  با رویت این اتفاق بزرگ تمام تلاش خود را ناکام می‌بیند و ما در طول تاریخ هم شاهد این مسئله بودیم.  

او افزود: امروز وصله حمایت خاص از شیعه به جمهوری اسلامی نخواهد چسبید زیرا ما در حمایت از اهل سنت فلسطین و جنگ‌های حماس و غزه برای اسلام ناب کم نگذاشته است. 


بیشتر بخوانید:  مردم عراق با استقبال از زائران اربعین توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کنند 


مالکی با اشاره به اتفاقات اخیر عراق و تلاش‌های رسانه‌ای و میدانی دشمنان برای اختلاف‌افکنی با بحث عرب و عجم، گفت: مدیریت اتفاقات داخلی عراق با مسئولان این کشور است، اما این‌گونه حوادث در عزم حماسه‌آفرینان اربعین از کشور‌های مختلف به خصوص ایرانی‌ها خللی وارد نخواهد کرد.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Afghanistan
مولوی حمدالله.
۲۲:۳۵ ۰۶ آبان ۱۳۹۸
ماشآالله خیلی عالی جناب آقای مالکی شخصیت دلسوز وجامع وسیاسی است. که وجود ایشان مایع خیروبرکت است وسبب انسجام ووحدت مذاهب میگردد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۱۷ مهر ۱۳۹۸
البته ما از شيعه ها حمايت ميكنيم چون فلسفه وجودي جمهوري اسلامي همينه ولي نه به قيمت ضايع كردن بقيه مردم
آخرین اخبار