ظهره‌وند درگفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دموکرات ها به دنبال تسریع در روند استیضاح ترامپ هستند

کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: ارائه طرح استیضاح به کنگره، موقعیت ترامپ را برای انتخابات ۲۰۲۰ از بین می‌برد و شرایط را به نفع رقیبان او درحزب دموکرات تغییر می‌دهد.

//////////////////////کاظم ظهره وند سفیر اسبق ایران در ایتالیا و کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در ارتباط با طرح موضوع استیضاح ترامپ از سوی نمایندگان مجلس آمریکا و قطعی شدن موضوع اظهار کرد: آن موضوعی که در حال حاضر دموکرات‌ها دنبال آن هستند متن مکالمه تلفنی ترامپ با همتای اکراینی اوست.  بعد از بررسی این متن  شرایط و موقعیت برای استیضاح ترامپ  به وجود آمد و افزایش یافت.

او ادامه داد: به نظر می‌رسد با رخ دادن این اتفاق اوضاع داخل آمریکا  مناسب نخواهد بود. آنها اکنون تهدید به استیضاح می‌کنند، اما احتمال قطعی شدن آن در شرایط فعلی ضعیف است. البته اجرای آن باعث ایجاد شرایط نامناسبی در آمریکا می‌شود.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: دموکرات‌ها با طرح این موضوع در کنگره  و تحویل متن  مکالمه تلفنی  ترامپ با همتای اکراینی او، قطعا موقعیت ترامپ را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا از بین می‌برند و شرایط را به  نفع رقیبان او که از حزب دموکرات هستند تغییر می‌دهند.

او افزود: به نظر می‌رسد که دموکرات‌ها در حال بهره برداری از فشار و تهدید ترامپ به استیضاح برای رقابت‌های انتخاباتی آینده این کشور هستند. اما رخ دادن این اتفاق با توجه به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به سود هیچ کدام از طرفین نیست.

ظهره وند با اشاره به تحقیق و تدوین بند‌های استیضاح ترامپ بیان کرد: این موضوع از سوی نمایندگان مجلس آمریکا مطرح شده است. البته در حال حاضر مسئله‌ای که اولویت دارد، ارائه متن اسناد و مدارک مربوط به مکالمه تلفنی توسط نمایندگان به کنگره  است. البته آنها تاکنون هم  برای انجام این کار مقاومت کردند. دریافت این متن و بررسی و واکاوی آن یک عملیات تخریبی علیه  ترامپ خواهد بود.

او ادامه داد:  معتقدم که دموکرات‌ها برای گرفتن اسناد و مدارک  فشار می‌آورند. به همین دلیل هم پمپئو درباره سوالات مطرح شده در این خصوص پاسخ  کاملی درباره این اسناد عنوان نکرده است. اما خبر‌ها حاکی از آن است که این مدارک تاکنون از طرف  ترامپ ارائه نشده است. البته استیضاح ترامپ باید مستند باشد که بررسی مدارک و اطلاعات بدست آمده مشخص  می‌کند ترامپ مرتکب اقدام علیه امنیت ملی شده است یا خیر.

سفیر اسبق ایران در ایتالیا در پایان با اشاره به احتمال ارتباط ترامپ با روسیه و تاثیر پذیرفتن او از طرف روسی نیز خاطرنشان کرد: مسئله ارتباط با روسیه و تأثیر پذیرفتن از آن بخش دیگری است که می‌تواند پرونده ترامپ را تکمیل کند. البته برخی از افراد نزدیک به ترامپ هم اسنادی را جمع‌آوری کردند که ناظر بر تاثیر پذیری او از طرف‌های روسی  است و ارتباط آنها را با این قضیه تایید می‌کند. طرح  این موضوع  و ارتباط با روسیه اهمیت زیادی دارد.

او ادامه داد: نکته‌ای که باید به آن اضافه کرد، این موضوع است که مجموعه‌ای از این اقدامات از تنظیم پیش نویس استیضاح توسط نماینگان مجلس آمریکا گرفته تا اثبات وجود اسنادی دال بر اقدام علیه امنیت ملی از سوی رئیس جمهور این کشور شرایطی را برای ترامپ شکل داده است که آنها باید با تایید ارتباط ترامپ با روسیه او را به مرز استیضاح برسانند. البته دلیل این اقدام هم صرف مکالمه با زلانسکی  رئیس جمهور اکراین  نیست بلکه جمع‌آوری  اطلاعاتی در این زمینه  است که درحال تکمیل شدن است. اما با این وجود باید منتظر اتفاقات  روز‌های آتی بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: برجام ، اخبارسیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار