در پی فشار‌های منتقدان؛

ترامپ: به هیچ وجه متحدان کُردمان را تنها نمی‌گذاریم!

رئیس جمهور آمریکا در تعارض با اظهارات روز گذشته خود گفت: تحت هیچ شرایطی کرد‌های سوریه را تنها نمی‌گذاریم.

ترامپ تسلیم فشار‌های منتقدانش در آمریکا شد/ترامپ: به هیچ وجه متحدان کردمان را تنها نمی‌گذاریمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در راستای رویکرد‌های ضد و نقیضش از موضع روز گذشته خود در قبال کُرد‌های سوریه و نیز ترکیه به نحوی آشکار عقب نشینی کرد.

ترامپ که با انتقادات گسترده در آمریکا برای تصمیم به خروج نیرو‌های نظامی از سوریه روبرو شد، در پیامی توئیتری که حاکی از تسلیم شدن در مقابل فشار منتقدان بود، نوشت: ما ممکن است در حال خروج از سوریه باشیم، اما تحت هیچ شرایطی کرد‌ها را که مردمان خاص و مبارزان فوق العاده‌ای هستند، رها نکردیم. همچنین روابط ما با ترکیه، شریک تجاری و عضو ناتوی ما، بسیار خوب بوده است. ترکیه از قبل جمعیت کُرد زیادی داشته و کاملا متوجه است که ما تنها ۵۰ سرباز در آن بخش از سوریه داشته ایم و آن‌ها نیز از آنجا خارج شدند، هرگونه جنگ غیرضرروی و غیرقابل کنترل با ترکیه برای اقتصاد و واحد پولی متزلزل آن‌ها ویرانگر خواهد بود. ما داریم به کُرد‌ها از نظر مالی و تسلیحاتی کمک می‌کنیم!

این اظهارات در حالی از سوی ترامپ عنوان می‌شود که او روز گذشته اعلام کرد زمان خروج از جنگ مضحک و بی پایان در سوریه فرا رسیده است و تاکید کرد نیرو‌های نظامی خود را همزمان با تصمیم ترکیه برای انجام عملیات نظامی در شمال سوریه از این کشور خارج می‌کند. اقدامی که با انتقادات گسترده در آمریکا برای پشت کردن به متحدان کُرد واشنگتن روبرو شد.

ترامپ همچنین دیروز تهدید کرد اگر ترکیه اقدام خارج از چارچوب در سوریه انجام دهد اقتصادش را نابود می‌کند.

رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توئیتری نوشته بود: اقتصادشان را همان طور که قبلا انجام داده‌ام به طور کامل نابود خواهم کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: دونالد ترامپ ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار