به مناسبت هفته ملی کودک؛

کودکان با نیاز‌های ویژه مهمان کانون پرورش فکری کردستان شدند

کودکان با نیاز‌های ویژه به مناسبت هفته ملی کودک و به بهانه شرکت در ویژه برنامه فرهنگی، هنری و ادبی، مهمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان شدند.

کودکان با نیاز‌های ویژه مهمان کانون پرورش فکری کردستان شدندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، مدیرکل کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان کردستان کردستان روز یکشنبه با بیان اینکه هفته ملی کودک از ۱۳ تا ۱۹ مهر است، گفت: به منظور ایجاد وحدت رویه و اجرای برنامه‌هایی برای گرامی داشت این هفته به شعار‌های مختلفی مزین می‌شود که امسال هم از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شعار «آینده را باید ساخت» انتخاب شده است.

سهیلا شیخی افزود: در این هفته از کودکان با شرایط خاص یا با نیاز‌های ویژه (فراگیر) شامل کودکان نابینا، کم بینا، ناشنوا، کم شنوا، ناتوان و کم توان جسمی و حرکتی هستند نیز غفلت نشده و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یک روز از هفته ملی کودک را به کودکان با نیاز‌های ویژه، فرصت‌های برابر نامگذاری کرده و اختصاص داده که در این روز با حضور این کودکان برنامه‌های ویژه‌ای برگزار شد.

او اضافه کرد: این برنامه‌ها با هدف فراهم آوردن شرایط یکسان برای کودکان با نیاز‌های ویژه در مقایسه با کودکان عادی پرورش فکر، اندیشه و استعداد این قشر از جامعه ایجاد شور و نشاط و تنوع بخشی به فضا‌هایی که این کودکان می‌توانند از آن بهره بگیرند.

شیخی هدف گذاری‌های برنامه‌های امسال هفته ملی کودک را برجسته سازی اهمیت دوران کودکی و تامین نیاز‌ها و خواسته‌های کودکان امروز، هم افزایی فعالیت‌های دستگاه‌های متولی کودکان، ارتقای آگاهی جامعه نسبت به حقوق کودکان به خصوص کودکان نیاز‌های ویژه، ایجاد فضای با نشاط با مشارکت کودکان و توجه به هویت ملی و بهره گیری از آموزه‌های دین اسلام در موضوع حقوق کودکان اعلام کرد.

مدیر کل کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان کردستان کردستان اظهار داشت: این هفته فرصت مناسبی است تا با انجام فعالیت‌ها و برنامه‌های گسترده به بسیاری از نیاز‌های کودکان امروز در کشور که مورد غفلت واقع شده پرداخته شود. وی گفت: در این برنامه‌ها اعضا فراگیر در کنار کودکان و نوجوانان توسط مربیان فرهنگی و هنری و ادبی متخصص و متعهد از امکانات موجود کانون استفاده کردند آنان با در کنار قرار گرفتن کودکان سالم از آموزش‌ها لذت زیادی می‌برند و احساس مفید بودن، خوب بودن با نگرش مثبت و احساس بالندگی و تاثیرگذاری را دریافت می‌کنند که این امر موجب جامعه پذیری و خروج آنان از انزوا می‌شود.

شیخی یادآور شد: در این هفته؛ کودکان و نوجوانان با نیاز‌های ویژه در کارگاه‌های قصه گویی، نقاشی گروهی، کاردستی، نمایش خلاق و سفالگری شرکت کردند که این اقدام مورد استقبال اعضا، مادران و مربیان همراه این کودکان قرار گرفت.

در حال حاضر ۴۰ هزار کودک و نوجوان در سطح استان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند که در ۲۰ مرکز ثابت و چهار کتابخانه سیار روستایی آموزش می‌بینند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.