افزایش بهره وری تولید محصولات کشاورزی در اردبیل

استاندار اردبیل گفت: بخش کشاورزی در اردبیل دارای ظرفیت و پتانسیل فراوان است و با پژوهش مراکز تحقیقات بیشترین بهره وری تولید در محصولات حاصل می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در نشست هم اندیشی اقتصادی با کارشناسان بخش کشاورزی گفت: پژوهش و تحقیقات در کشاورزی یک موضوع مهم است که در این حوزه باید نتایج عملی و کاربردی به جامعه تزریق شود.

او افزود: برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید در زمینه تحقیقات کشاورزی با بهره گیری از ظرفیت دانشگاه‌ها و نیز کاهش فاصله بین مردم و مسوولان هماهنگی‌های لازم را داشته باشیم.

استاندار اردبیل با بیان اینکه با برنامه ریزی و تلاش مضاعف می‌توان قله‌های موفقیت را پیمود اظهار کرد: بخش‌های کشاورزی، صنعت، گردشگری و اصناف و بازار محور‌های اقتصادی استان را تشکیل داده و با برنامه‌ریزی مناسب نتیجه مطلوب حاصل می‌شود.

بهنام جو با اشاره به اینکه همگرایی در تمام حوزه‌ها منجر به نتیجه می‌شود گفت: همگرایی بین کارشناسان دانشگاهی و مراکز تحقیقات با مردم از هدر رفت انرژی مصاعف پیشگیری می‌کند و از امکانات همدیگر برای پیشرفت کشاورزی به عنوان یک محور مهم در حوزه اقتصادی این استان استفاده بهینه می‌شود.

او اردبیل قطب استعداد در زمینه نیروی انسانی خلاق دانست و افزود: علاوه بر آب، هوا و خاک مناسب در استان اردبیل جوانان نخبه و نیروی انسانی ماهر و کارآمد فراوانی در حوزه کشاورزی و سایر بخش‌ها وجود دارد.

استاندار اردبیل یادآوری کرد: با بهره‌گیری مطلوب از این امکانات می‌توان با کمترین منابع و هزینه‌ها بیشترین بهره‌وری را در تولید انواع محصولات کشاورزی داشته و به عنوان یک الگو برای سایر نقاط ایران مطرح شد.

بهنام جو تصریح کرد: محصولات تولیدی باید با برنامه‌ریزی مناسب برای صادرات هدف گذاری شود و برای به دست‌آوردن بازار‌های هدف ایجاد صنایع تبدیلی در کنار تولیدات کشاورزی مقرون به صرفه ضرورت دارد.

او افزود: محصولات صادراتی در دنیا بر محور قالب ارگانیک تولید می‌شود و توجه مدیران و کارشناسان ذیربط استان به تولید انواع میوه‌ها و محصولات ارگانیک ضرورت دارد.

استاندار اردبیل ایجاد بار انداز مرزی و پایانه ریلی با مشارکت بخش خصوصی و کشور همسایه در پارس‌آباد مغان را یادآور شد و گفت: برای تسهیل در صادرات محصولات کشاورزی که در شمال استان متمرکز است با تامین اعتبار به زودی عملیات اجرایی اتصال ریلی به کشور آذربایجان انجام می‌شود و زمینه برای صادرات محصولات به کشور‌های آسیای میانه فراهم می‌شود.

بهنام جو از ارتقای رتبه استان اردبیل در زمینه سامانه نوین آبیاری به رتبه نهم خبر داد و افزود: اردبیل در سال‌های اخیر از رتبه ۲۹ با ۲۰ پله رشد به رتبه ۹ رسیده است و در آینده وضعیت بهتری نیز خواهد داشت.

او افزود: از جلسات آتی باید بحث‌ها بصورت تخصصی در حوزه‌های تولید، پژوهش، ایجاد صنایع تبدیلی و ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه با حضور کارشناسان بخش کشاورزی، اساتید دانشگاه، سرمایه گذاران بخش خصوصی و کشاورزان برگزار شود.

انتهای پیام/ح

زمینه برای صادرات محصولات به کشور‌های آسیای میانه فراهم می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار