زائران اربعین برای سفر عجله نکنند

مدیر حج و زیارت مازندران گفت: تا زمانی که موکب‌ها در مسیر حرکت زائران در عراق و خود مرز مستقر نشدند، زائران اربعین برای سفر عجله نکنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حبیب الله ساداتی مدیر حج و زیارت مازندران گفت: تا زمانی که موکب‌ها  در مسیر حرکت زائران در عراق و خود مرز مستقر نشدند، زائران اربعین برای سفر عجله نکنند.

او افزود: بیش از ۸۳ هزار زائر مازندرانی برای سفر اربعین، تاکنون در سامانه سماح  ثبت نام کردند.

ساداتی با بیان اینکه ثبت نام از زائران همچنان ادامه دارد، گفت: افرادی که در سامانه برای اربعین ثبت نام کردند، تحت پوشش بیمه و درمان قرار می‌گیرند که مبلغ ۲۲ هزار تومان برای درمان و کسانی که به دفاتر مراجعه می‌کنند مبلغ ۳ هزار تومان پراخت می‌کنند.

مدیر حج و زیارت مازندران افزود: ثبت نام زائران اربعین باید از طریق سامانه سماح انجام شود تا نیاز به آمار و اطلاعات برای درمان، بیمه و برنامه ریزی دقیق برای رفاه حال زائران داشته باشیم.

او گفت: زائران می‌توانند اطلاعات خود را در سامانه samah.haj.ir ثبت و اگر دسترسی به این سایت امکان‌پذیر نبود، با مراجعه به دفاتر زیارتی برای ثبت نام اقدام کنند.

ساداتی افزود: بر اساس تفاهم نام جمهوری اسلامی ایران با عراق هموطنان امسال می‌توانند بدون روادید و به شرط نام نویسی در سامانه سماح، داشتن گذرنامه با اعتبار ۶ ماه و کارت شناسایی معتبر در پیاده روی بزرگ اربعین حسینی شرکت کنند.

انتهای پیام/ م

توصیه‌های مدیر حج و زیارت مازندران به زائران عتبات عالیات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.