کلاف درهم تنیده برکسیت در انگلیس پیچیده‌تر می‌شود

استقبال سرد اروپایی‌ها از طرح برکسیت بوریس جانسون

اروپایی‌ها از طرح نخست‌وزیر انگلیس در خصوص توافق بر سر چگونگی خروج از اتحادیه اروپا به گرمی استقبال نکردند.

استقبال سرد اروپایی‌ها از طرح برکسیت بوریس جانسونبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، «میشل بارنیه» مذاکره‌کننده اتحادیه اروپا با انگلیس در خصوص برکسیت، در واکنش به طرح جدید بوریس جانسون در این خصوص از «پیشرفت» سخن به میان آورد. اما از نظر وی هنوز کار‌های زیادی باید انجام شود.

جانسون در طرح خود که با هدف مصالحه با اتحادیه اروپا در خصوص چگونگی خروج از این اتحادیه که آخرین شانس وی نیز قلمداد می‌شود، یک راه حل جایگزین برای مشکل دردسرسازی همچون مسئله مرز ایرلند ارائه داد. اما در حال حاضر نخست‌وزیر ایرلند بر این باور است که در این راه حل، تضمین‌های کافی وجود ندارد.

گزارشگر این شبکه گفت: بوریس جانسون قصد عقب‌نشینی ندارد، اما وی با انتقاد‌های زیادی مواجه است. نخست وزیر انگلیس یک بار دیگر خاطر نشان کرد، به رغم وجود خطر برکسیت بدون توافق، اکنون زمان پایان دادن به این روند فرا رسیده است.

فرانس بیست و چهار به بخشی از سخنان بوریس جانسون اشاره کرد که گفت: ما باید به برکسیت پایان دهیم. ما می‌توانیم و این کار را انجام خواهیم داد. هر اتفاقی که بیفتد، بریتانیا در سی و یکم ماه اکتبر از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.

گزارشگر ادامه داد: بوریس جانسون به قول خودش، آخرین پیشنهاد را به اتحادیه اروپا ارائه کرده است. جلوگیری از برکسیت بدون توافق با حل مسئله دردسرساز مرز ایرلند، اصلی‌ترین هدف از ارائه این پیشنهاد بوده است.

گزارشگر تاکید کرد: از نظر بوریس جانسون، هم اکنون توپ در زمین اتحادیه اروپاست. جزئیات این طرح فاش شده و دوبلین (جمهوری ایرلند) با سردی به آن واکنش نشان داد. ژان - کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا نیز به نقاط مشکل ساز این طرح اشاره کرد. با توجه به این که تا زمان تعیین شده برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا کمتر از یک ماه زمان باقیست، کار برای دستیابی به توافق جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا فشرده خواهد بود. پارلمان انگلیس نیز برای جلوگیری از برکسیت بدون توافق، قانونی تصویب کرده است. بر اساس این قانون در صورت عدم دستیابی به توافقی برای خروج از اتحادیه اروپا تا پیش از نوزدهم ماه اکتبر، نخست‌وزیر موظف است درخواست تعویق زمان تعیین شده برای برکسیت را مطرح کند. نخست وزیر هنوز اعلام نکرده است که چطور می‌تواند این قانون را رعایت کند.

بوریس جانسون اواخر ماه ژوئیه با وعده عملی کردن برکسیت به قدرت رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار