برگزاری آیین نمایشنامه خوانی کتاب «اسماعیل، اسماعیل»/ اهدای کتابخانه شخصی شهید محمد جواد محمدی مفرد به کتابخانه عمومی شهدای مدافع حرم

آیین نمایشنامه خوانی کتاب «اسماعیل، اسماعیل» با حضور خانواده شهدای مدافع حرم در کتابخانه عمومی شهدای مدافع حرم مشهد برگزار شد.

برگزاری آیین نمایشنامه خوانی کتاب «اسماعیل، اسماعیل»/ اهدای کتابخانه شخصی شهید محمد جواد محمدی مفرد به کتابخانه عمومی شهدای مدافع حرمحجت الاسلام علی اکبر سبزیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در این مراسم، اقدام خیر و خداپسندانه خانواده شهید محمد جواد محمدی مفرد در اهدای کتابخانه شخصی شهید محمدی مفرد  به کتابخانه عمومی شهدای مدافع حرم را قابل تقدیر دانست و گفت: اضافه شدن این کتاب‌ها که به زیور مطالعه توسط شهیدی از خیل شهدای مدافع حرم آراسته اند و باعث برکت  در کتابخانه شهدای مدافع حرم است.
 
او تصریح کرد: مطمئنا عطر و بوی شهدای بزرگوار و حضور مادران و پدران و اعضای خانواده شهدا در کتابخانه‌های عمومی باعث رونق فرهنگ کتابخوانی و ترویج مطالعه و کتابخوانی خواهد بود.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع در کتابخانه‌های عمومی استان از عزم و همت کتابداران استان در ادای دین به ساحت شهدای انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سایه ایثار و شهادت تشکر کرد و گفت: در طول ایام هفته دفاع مقدس صد‌ها برنامه فرهنگی به منظور ترویج فرهگ حماسه و ایثار با محوریت کتاب، توسط کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد.
 
محمد رضا بدیع زادگان رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مشهد نیز در این مراسم، گفت:حال و هوای کتابخانه‌های عمومی مشهد در هفته دفاع مقدس امسال، ویژه و با شور و حال ایام دفاع و حماسه در هشت سال دفاع مقدس بود و شور و اشتیاق محرم و عزاداری اباعبدالله(ع) نیز با این برنامه‌ها عجین شده بود.

او  افتتاح و آغاز به کار کتابخانه عمومی شهدای مدافع حرم در منطقه حاشیه شهر مشهد را باعث خیر و برکت دانست و تصریح کرد: بسیار خرسندیم که این کتابخانه نقش مهمی در گسترش و توسعه فرهنگی حاشیه شهر و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی داشته است.
 
غلامرضا محمدی مفرد، پدر شهید محمد جواد محمدی مفرد شهید مدافع حرم در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، نیز در این مراسم گفت: در ماه‌های گذشته در چندین برنامه کتابخانه‌های عمومی استان برای خوانش کتاب‌هایی از خاطرات و سرگذشت شهدا حضور داشته ام و هر کدام از این برنامه ها را باعث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌دانم.

او تصریح کرد: به جوانان توصیه می کنیم با کتابخوانی و علم آموزی فکر و ذهن خود را رشد بدهند و از محیط کتابخانه‌های عمومی در رسیدن به این هدف استفاده کنند.

پدر شهید مدافع حرم در ادامه با اشاره به شهادت فرزند خود در حلب سوریه تنها ۱۵ روز پس از تولد دومین فرزندش، شهادت فرزند خود را تاج افتخار و عزت دانست و گفت: اگر فرزند من و دیگر فرزندان این مرز و بوم برای دفاع از حریم ولایت و امامت و ایران اسلامی جان خود را فدا نمی‌کردند امروز داعش و دشمنان قسم خورده اسلام و ایران امنیت و آرامش را از ما گرفته بودند.
 
در این مراسم کتاب‌های کتابخانه شخصی شهید محمد جواد محمدی مفرد توسط پدر شهید به کتابخانه عمومی شهدای مدافع حرم اهدا شد. 

در ادامه  نمایشنامه خوانی کتاب «اسماعیل، اسماعیل» به همت گروه نمایشنامه خوانی فرهنگسرای انقلاب اسلامی اجرا شد.

این نمایشنامه با اجرای اعضای گروه نمایشنامه خوانی فرهنگسرای انقلاب اسلامی مشهد برشی کوتاه از سرگذشت جانباز ایام دفاع مقدس در آسایشگاه جانبازان وایثارگران را روایت می‌کند.
 
انتهای پیام// ز.م
 

نمایشنامه خوانی کتاب اسماعیل، اسماعیل در کتابخانه شهدای مدافع حرم مشهد



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.