سید حسن نصرالله اربعین را روزی تاریخی و جهانی خواند

دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی تاکید کرد: طبیعتا روز اربعین یک روز محوری، مرکزی، تاریخی و جهانی در کربلاست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المنار، سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی تصریح کرد: با توجه به ثبات در مرزها، مراسم اربعین امسال در بعلبک برگزار می‌شود. طی سال‌های گذشته ما طرح بزرگداشت اربعین را به خاطر شرایط امنیتی از دست می‌دادیم. به سبب شرایطی که بر مرز‌ها نظیر منطقه جرود حاکم بود و ما نگران جان مردم بودیم که مبادا هدف گلوله باران یا خودرو‌های بمب گذاری شده قرار گیرند.

سید حسن نصرالله افزود: با توجه به خوب شدن و ثبات یافتن اوضاع امنیتی، برادران در این موضوع تجدیدنظر کردند و قرار است امسال روز اربعین در شهر بعلبک گرامی داشته شود. طبیعتا روز اربعین یک روز محوری، مرکزی، تاریخی و جهانی در کربلاست؛ بخصوص بین نجف و کربلا. سرزمین بعلبک به خاطر عبور قافله اسرای کربلا مقدس است. تصمیم گرفته شد روز اربعین امسال بار دیگر در بعلبک گرامی داشته شود.

سید مقاومت خاطرنشان کرد: ویژگی‌های بعلبک و تاریخ این شهر جزو مسلمات تاریخی است چرا که قافله اسرای (کربلا) از این منطقه عبور داده شدند تا به سرزمین شام برسند؛ بنابراین بعلبک لبنان مکانی است که امام زین العابدین (ع)، امام محمد باقر (ع) و بانو زینب (س) و نوادگان دختری و پسری رسول خدا از این منطقه عبور کرده اند. همچنین سر‌های شهدا از این منطقه به سمت شام انتقال یافته است. این مکان در بقاع بعلبک موجود است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۴۶ ۱۰ مهر ۱۳۹۸
ای شیخ سیدحسن نصرالله عزیز ای معزز و مکرم جهان عرب ای کسیکه عزت و غیرت مرده و لگدمال شده عرب را زنده کردی و در سطح بین الملل اعتلا بخشیدی بر خلاف اعرابی که عزت و غیرت عربی را زیر پاهای بیگانگان غربی-اروپائی توسط بعضی عرب جاهل وهابی-سلفی و افراطی تکفیری قربانی کردند تا آنجا پیش بردند که عرب را گاوشیرده نامیدند حتی اگر ناسیونالیستی هم به قضیه دقت نکنیم مقام یک انسان را تا این حد تنزل دادند و شاءن انسانیت را لگدمال بیگانگانی کردند که مقام انسانی را همتراز با گاوشیرده یعنی حیوان قرار دادند بیگانگانی که با خدعه و نیرنگ مسلمان را با دستان مسلمان در کشتارهای دسته جمعی به قتل میرسانند تا جائی که برای منقطع النسل کردن مسلمانان برنامه ریزی های دقیق و حساب شده طراحی کرده اند و با تفرقه و گروه گروه کردن مسلمانان یعنی شیعه و سنی..... در گوشه گوشه جهان هر کجا که دقت میشود این سناریو در حال اجراست در یک کشور با نزاع های قومی و طایفه ای در یک کشور با جنگهای نیابتی در یک کشور با حمله و جنگ مستقیم و حمایتهای غیر مستقیم از افغانستان تا پاکستان تا یمن مظلوم تا عراق تا سوریه تا لبنان تا غزه تا الجزایر تا میانمار تا مصر تا لیبی تا سودان تا سومالی..............خداوند بحق الله و ائمه هدی به مسلمانان کمک و عنایت کند که در کل جهان با اتحاد و همبستگی به روزی برسند که دنیای اسلام با مرکزیت مکه و مدینه درحکومت جهانی اسلامی تحت لوای مهدی(عج) با براه انداختن راهپیمائی اربعین از کنار کعبه تا مدینه تا کربلا تا نجف تا...... حرم زینب کبری(س) از حرمین شریفین ازخاک عربستان تا حرمین شریفین در مسیر به شام ختم شود به به حرم زینب کبری(س) و اینگونه انجام شود و تبدیل به یک راهپیمائی جهانی و بین المللی شود و همانطور که قیام عاشورا هر سال پویا تر و زنده تر میشود این راهپیمائی هم هر سال پویاتر و سر زنده تر و با شور و نشاط بیشتری انجام شود...........
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۸:۱۶ ۱۰ مهر ۱۳۹۸
فكر كنم ما داريم به بيراهه ميريم
عاشورا بايستي راهپيمايي كنيم نه اربعين
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۳۰ ۱۰ مهر ۱۳۹۸
عقل جنابعالی و تفکرتان از زعمای بزرگ آل شیعه قویتر است؟ راهپیمائی اربعین متعلق به عصر2000که نیست این مراسم حتی بصورت انفرادی و یا دو سه نفره توسط آیات عظام مطرح و کسانیکه صاحب رساله و تقلید کننده داشته اند وعلمائی که از علامه های دهر جهان اسلام بوده اند انجام میشده
آخرین اخبار