ساخت اپلیکیشن ویژه ناشنوایان در کرمان

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: بزرگ‌ترین مشکل ناشنوایان برقراری ارتباط با جامعه است که با ساخت این اپلیکشن مشکل آنان رفع شد.

ساخت اپلیکیشن ویژه ناشنوایان در کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، صادق زاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان اقدامات آموزشی و تحصیلی برای ناشنوایان را در زمره پرکاربردترین خدمات این سازمان برشمرد و گفت: اکنون هیچ فرد ناشنوایی وجود ندارد که شرایط تحصیل برای او فراهم باشد و تحصیل نکرده باشد.

صادق زاده تصریح کرد: برای دانش آموزان ناشنوایی که تحصیل می‌کنند تمام هزینه‌های درمانی و آموزشی آن‌ها از سمعک گرفته تا تامین لوح و قلم‌های بریل و حتی بیمه همه ناشنوایان توسط سازمان بهزیستی تامین می‌شود.

او افزود: طبیعی است که دولت همه نیاز‌های یک فرد معلول را نمی‌تواند تامین کند و بقیه هزینه‌ها به خانواده‌ها متحمل می‌شود و یارانه‌ای که ما به آن‌ها پرداخت می‌کنیم نیز زیاد نیست.

صادق زاده بیان داشت: ورود ناشنویان به بازار کار بسیار سخت است و تنها دو قسمت شغل را می‌توان برای آن‌ها تعریف کرد که یکی شامل استخدام در مشاغل دولتی است که بر اساس قانون تنها ۳ درصد حق این افراد است که تعداد بسیار کمی را شامل می‌شود، ولی ما برای جا دادن همین ۳ درصد هم باید با سازمان‌ها و ادارات به صورت مکرر مکاتبه کنیم و این یک اشکال بزرگ است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: در مشاغل غیر دولتی نیز همین مشکل را داریم و متاسفانه کارفرمایان به معلولان خیلی بها نمی‌دهند در حالی که طبق تحقیقات انجام شده ناشنوایان بیشترین تعهد کاری و دقت بالای کاررا نسبت به افراد سالم دارند.

انتهای پیام/س


بزرگ‌ترین مشکل ناشنوایان برقراری ارتباط با جامعه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.