ظریف در گفت‌وگو با المیادین:

اروپایی‌ها هنوز برای لغو تحریم‌های ایران جدی نیستند/ برگزاری هرگونه نشست با گروه ۱+۵ به لغو همه تحریم‌ها بستگی دارد

وزیر امور خارجه گفت: برگزاری هرگونه نشست با کشور‌های گروه ۱+۵ به لغو همه تحریم‌های ایران بستگی دارد.


اروپایی‌ها هنوز برای لغو تحریم‌های ایران جدی نیستند/ برگزاری هرگونه نشست با گروه ۱+۵ به لغو همه تحریم‌های بستگی داردبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ محمدجواد ظریف در گفت‌وگویی با خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین، تاکید کرد: فعالیت‌های دیپلماتیک ایران بسیاری از مسائل مربوط به این کشور را برای بسیاری از کشور‌های جهان روشن کرد.

ظریف گفت: ”پیش از رسیدن آقای روحانی رئیس جمهور ایران و پس از ورود او توانستیم جلوی اقدامات گمراه کننده آمریکا را درباره حوادث منطقه برای فراموش کردن جنایاتی که در یمن اتفاق می‌افتد بگیریم. آن‌ها با صرف نظر از اینکه عربستان سعودی بر ادامه تجاوز به ملت یمن اصرار می‌کند می‌خواستند مسئولیت را به گردن ایران بیندازند. این مسئله را در نطق رئیس جمهور ایران و گفت‌وگو‌های رسانه‌های توضیح دادیم.


بیشتر بخوانید: اقتصاد و آینده مردم را در گرو یک دیدار نمایشی قرار نمی‌دهیم


ظریف تاکید کرد: اروپایی‌ها هنوز برای لغو تحریم‌های ایران جدی نیستند حال آن که فورا حملات به شرکت آرامکو را محکوم کردند.

ظریف افزود: مشکل ما این است که آن‌ها نمی‌توانند از مقاومت گروهی که از هیچگونه حمایت بین المللی برخوردار نیست در مقابل ائتلافی که قوی‌ترین سلاح‌ها را در اختیار دارد، ولی از پیروزی بر آن گروه ناتوان است تفسیری ارائه دهند. برای آن‌ها سخت است که این حمله (حمله به شرکت آرامکو) را به یمنی‌ها نسبت دهند، اما هیچ دلایل و مدارکی درباره دست داشتن ایران در اختیار ندارند، آن‌ها از یکسو می‌خواهند اتهام بزنند و از سوی دیگر بر شکست خود سرپوش بگذارند. “

ظریف همچنین از وخامت اوضاع منطقه پس از پیوستن امارات و عربستان سعودی به ائتلاف آمریکا برای تضمین امنیت کشتیرانی در تنگه هرمز سخن گفت.

او گفت: گمان نمی‌کنم نظامی گری بتواند امنیت را به منطقه خلیج (فارس) بیاورد بلکه باعث تشدید تنش‌ها در این منطقه می‌شود؛ عربستان سعودی باید درک کند که نمی‌تواند امنیت خود را از آمریکا خریداری کند، پس از چهل سال تجربه‌ای که با صدام، طالبان و داعش داشتند و تلاش کردند امنیت خود را تامین کنند، این تجارب باید بی فایدگی خود را نشان داده باشد.

وزیر امور خارجه همچنین با تاکید بر اینکه کشورش دیدار نمایشی با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را رد کرد افزود: برگزاری هرگونه نشستی به لغو همه تحریم‌های ایران بستگی دارد.

ظریف گفت: شرط ما این بود که هیچ دیدار دوجانبه‌ای بین روحانی و ترامپ انجام نشود بلکه این کار در چارچوب نشست سران کشور‌های گروه ۱+۵ یک انجام شود و این نشست نیز منوط به لغو تحریم هاست، اما ترامپ حتی نگفت که تحریم‌ها پس از دیدار لغو خواهد شد بلکه گفت ابتدا دیدار انجام شود پس از آن امکان لغو تحریم‌ها وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
آقای ظریف اروپایی ها جدی باشندیا نباشند، ربطی به مردم مانداره؟!؟! مذاکره بشه یانشه؟!؟! ربطی به مردم نداره؟!! شما ومسؤلین وکل دولت باید بدون توجه به سیاست خارجی، هرچه سریعتر مشکلات پیش آورده برای ملت راحل کتید؟!؟! مردم همجنان منتظرند!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
تا غنیسازی بالای 20 درصد درفردو اغاز نشه نه تنها تحریمی لغو بلکه بتعداد تحریمها روربروز اضافه خاهد شد. منتها مسئولین ما ده سال طول میکشه تا اینو بفهمن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
باید کم کم به فکر شکایت از اروپایی ها باشید باید در دادگاه بخاطر نقض قرار داد محکوم بشن و خسارت پرداخت کنن هر قرار دادی تابع مقرراتی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
فقط تحریم مذاکره تا رفع تحریمها. والسلام
Iran (Islamic Republic of)
علیم
۱۹:۴۷ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
اگر آنها برجام را پاره کردند ما در چهارشنبه سوری برجام را آتیش خواهیم زد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
آقای دکتر شما باید هرگونه مذاکره را خیلی زودتر تا لغو تحریمها بطور کلی لغو و تحریم می کردید. نه اینکه بدو بدو بروید فرانسه و .....
اندکی از موضع عزت با غرب برخورد کنید.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۱۹ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
خجالت چیز خوبی است . برجام مرد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۰۸ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
بزارین روحانی روببینه شاید تحریمارو برداشت دیگ ما جوونا کمرمون شکست تو جوونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
خیلی کوته فکری هست که حتی 1 درصد فکر کنیم آمریکا تحریم ها را برمیداره.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۳:۲۵ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
ببینم مثلا ریس جمهور کره شمالی که بمب اتمی هم داره،با ترامپ دیدار کرد و عکس یادگاری گرفت ،چیزی برای ملت کره تغییر کرد؟
یا چند ماه با طالبان وافغانستان یواشکی مذاکره و عکس گرفتم چیزی به نفع کلت افغانستان شد؟؟....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
این دولت ها اروپا یی برجام نماد بی عرضگی هستند فکرکنم ملت های خودشان هم از دست این دولت ها در عذابند
آخرین اخبار