سازمان ملی استاندارد ایران:

۴۵ استاندارد بین المللی با پیشنهاد ایران، تصویب شده است

یحیی زاده گفت: ۴۵ استاندارد بین المللی محصولات مهم در سازمان بین المللی استاندارد سازی (izo) با پیشنهاد ایران تصویب شده است.

۴۵ استاندارد بین المللی با پیشنهاد ایران تصویب شده استبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سودابه یحیی زاده معاون تدوین و ترویج استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران گفت: ۴۵ استاندارد بین المللی در سازمان بین المللی استاندارد سازی (izo) با پیشنهاد و محوریت ایران تعیین شده و به تصویب رسیده است.

سودابه یحیی زاده در حاشیه افتتاحیه گروه کاری اجلاس بین المللی استاندارد سازی و سفره‌های سنتی افزود: این پیشنهاد‌ها به خصوص به محصولاتی همچون نانو، فرآورد‌های بهداشتی، کودی و شیمیایی و همچنین تعدادی از محصولات مهم مربوط می‌شود.


بیشتر بخوانید: ارتقای یک رتبه‌ای جایگاه سازمان ملی استاندارد ایران در دنیا 


وی جمهوری اسلامی ایران را جزو کشور‌های فعال سازمان بین المللی استانداردسازی برشمرده و گفت: از ۱۶۱ کشور عضو (izo) از نظر فعالیت در بخش‌های مختلف از جمله استاندارد سازی در داخل و همچنین عضویت در هیئت مدیره فنی (izo) رتبه ۲۱ را از آن خود کرده است.

وی با اشاره به اجلاس امروز در تهران گفت: در این اجلاس نمایندگان کشور‌های اسپانیا، کره جنوبی، پرتغال و بلغارستان در کنار ایران در باره تهیه ضوابط استاندارد سازی هتل‌های میراثی و سفره خانه‌های سنتی به تبادل نظر پرداخته اند و نتیجه آن را بعنوان گروه معین کاری به سازمان بین المللی استاندارد سازی معرفی خواهد کرد.

یحیی زاد افزود: ایمنی بناها، هتل‌ها، میراثی و سفره خانه‌های سنتی و همچنین نحوه ارائه خدمات به گردشگران به این مکان‌ها در شاخص‌های ضوابط استانداردسازی یک اصل تعیین کننده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار