وزیر صمت:

خودرو سازی ارگ بم به کمک داخلی سازی قطعات می آید

رحمانی گفت: در نهضت داخلی سازی قطعات وارداتی ظرفیت قطعه سازی در ارگ جدید بم می‌تواند به خودکفایی خودروسازان کمک زیادی بکند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت  در بازدید از واحد‌های خودروسازی و قطعه سازی مستقر در ارگ جدید بم ، استان کرمان گفت: سیاست کنونی وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ نهضت داخلی سازی قطعات وارداتی است و ظرفیت قطعه سازی در ارگ جدید بم به خصوص ساخت قطعات الکترونیکی خودرو که کمبود آن‌ها یکی از معضلات کنونی خودروسازان کشور است، می‌تواند به خودکفایی خودروسازان کمک زیادی بکند.

وزیر صمت با اشاره به اینکه تعدادی از مدیران ارشد صنعت خودروسازی کشور او را در سفر امروز به بم همراهی کردند گفت: در نشست‌هایی که  در بم برگزار می‌کنیم برای افزایش رونق تولید در منطقه ارگ جدید بم و رساندن میزان تولید در واحد‌های موجود به حداکثر ظرفیت، تصمیمات خوبی خواهیم گرفت.

رحمانی گفت: نهضت داخلی سازی، سبب شده است یکی از واحد‌های تولیدی مستقر در بم، طی یک سال گذشته تعداد کارگران خود را از ۳۵ نفر به ۱۵۰ نفر برساند.

وزیر صمت همچنین از موفقیت یکی از واحد‌های تولیدی مستقر در ارگ جدید بم در ساخت مودم خبر داد و گفت: ما در زمینه ساخت مودم به خودکفایی رسیده ایم.


بیشتر بخوانید:خودروسازان باید بر تامین قطعات از تولیدکنندگان داخلی توجه کنند


او در خصوص امکان بازگشت به کار کارگران تعدیل شده برخی واحد‌های تولیدی بم هم گفت: در صورت تحقق سیاست ساخت داخل و رونق واحد‌های تولیدی نه تنها بازگشت این کارگران امکان پذیر می‌شود بلکه امکان جذب کارگران بیشتری فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/ی

بازگشت به کار کارگران تعدیل شده برخی واحد‌های تولیدی بم

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار