نماینده ولی فقیه کرمان:

احیاء تاریخ کرمان نیازمند اعتبار است

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: بافت قدیمی شهر کرمان مغفول مانده و بازسازی بافت تاریخی کرمان نیازمند اعتبارات است.

احیاء تاریخ کرمان نیازمند اعتباربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان در دیدار علی‌اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: در استان کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان پهناورترین استان کشور است و اقلیم چهارگانه‌ای دارد که آن را چهار فصل کرده است از جاذبه‌های تاریخی زیادی برخوردار بوده و چندین هزار سال سابقه تاریخی و تمدنی دارد.

او با بیان اینکه در مراجعه به تاریخ ایران، کرمان نام درخشانی دارد، اما نسبت به آن بی‌مهری‌هایی شده است افزود: بافت قدیمی شهر کرمان مغفول مانده و یک ظرفیت بزرگ گردشگری و تاریخی است که فرهنگ و معماری کرمان و کرمانی‌ها را نشان می‌دهد.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه بازسازی بافت تاریخی کرمان نیازمند اعتبارات است گفت: مسجد تاریخی امام کرمان نه قرن قدمت دارد که در بافت تاریخی کرمان واقع شده است و نیازمند مرمت و بازسازی است.

او با بیان اینکه در حدود ۸۰۰ یا ۹۰۰ سال قبل که این مسجد بنا شده برای جمعیت زیاد امروز پیش‌بینی شده است وافزود: این نگاه سازندگان این مسجد آینده‌نگری آن‌ها را نشان می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه کرمان هم در تابستان و هم در زمستان قابلیت گردشگرپذیری دارد، اما این ظرفیت‌ها معرفی نشده است گفت: صنایع دستی استان کرمان که بخش زیادی از آن ملی و جهانی است را می‌توان با معرفی شایسته و مناسب بهره‌گیری کرد.

محمدجواد فدائی استاندار کرمان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه شروع هفته گردشگری کشور با حضور مونسان در کرمان آغاز می‌شود بیان داشت: استان کرمان ظرفیت‌های زیادی در حوزه گردشگری دارد.

او با بیان اینکه هم از نظر طبیعی و هم تاریخی فرصت‌های گردشگری خوبی داریم گفت: در کرمان محور گردشگری هفت باغ علوی وجود دارد که بسیار مورد استقبال گردشگران است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه در شهرستان‌های مختلف استان زمینه‌های گردشگری خوبی وجود دارد و انتظار می‌رود این فرصت‌ها شناسانده شود افزود: گردشگری در ایجاد اشتغال استان بسیار موثر است.

بازدید از پروژه‌های میراث فرهنگی و گردشگری کرمان و پروژه‌های گردشگری محور هفت باغ علوی و شرکت در همایش فعالان صنعت گردشگری از مهم‌ترین برنامه‌های امروز سفر دکتر مونسان به کرمان است.

انتهای پیام/س

بازسازی بافت تاریخی کرمان نیازمند اعتبارات است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار