اقدامات معاونت حقوق عامه دادستانی بردسیر

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بردسیر گفت: مسئله حقوق عامه فراقوه‌ای است و همه دستگاه‌ها باید هماهنگ شوند و از حقوق عامه صیانت کنند.

اقدامات معاونت حقوق عامه دادستانی بردسیربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ محمد امین نخعی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بردسیر در تشریح اهم اقدامات دادسرای بردسیر در زمینه حقوق عامه گفت:از ابتدای سال جاری تاکنون جلسات متعددی با مسئولین ادارات مختلف جهت حفظ حقوق عامه و بیت المال برگزار شده است.

او به ۲ مورد تخریب و قلع و قمع در منطقه جلال آباد دشتکار از توابع این شهرستان مربوط به اراضی ملی اشاره کرد و افزود: با دستور دادستانی از اراضی متعلق به سازمان راه و شهرسازی واقع در بلوار ولیعصر شهرستان بردسیر رفع تصرف بعمل آمد.

نخعی گفت:خوشبختانه با صدور به موقع دستورات قضائی از تخریب چمن‌های طبیعی و تصرف و تجاوز به اراضی ملی در دو نقطه از منطقه گردشگری لاله زار جلوگیری بعمل آمد.

دادستان بردسیر افزود: در راستای امنیت غذایی شهروندان دستور پلمپ یک کشتارگاه مرغ بدلیل عدم رعایت اصول بهداشتی و دستور رفع اثر از پلمپ پس از رفع نواقص صادر شد.

او گفت: همچنین دستور پلمپ کارخانه تولید کود کشاورزی بلحاظ ایجاد مشکلات زیست محیطی صادر گردید که پس از رفع اثر از آن و رفع نواقص و مشکلات موجود دستور بازگشایی آن صادر گردید.

او اقدامات پیشگیرانه درخصوص برخورد با عوامل آتش سوزی منابع طبیعی در کوه‌های اطراف روستای باغبزم و پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز و تغییر کاربری در مناطق لاله زار و بیدخوان بردسیر و چندین مورد اجرای احکام قلع و قمع تغییرات کاربری در منطقه لاله زار را از دیگر اقدامات دادستانی طی چند ماه اخیر در رابطه با حفظ حقوق عامه دانست.

دادستان بردسیر گفت: احداث خط انتقال لوله آب و نیز ایجاد حوضچه‌های پرورش ماهی پشت سد سنگ سیمانی رودخانه میرشادی باعث خشک شدن قنات‌های پایین دست منطقه شده بود که دستور جمع آوری خط لوله و حوزچه‌ها صادر گردید و در نتیجه رودخانه به حالت طبیعی و اولیه خود بازگرداندن شد.

این مقام قضائی گفت: با ورود دادستانی، دستور احداث کانال در مرز اراضی ملی و آموزش دهیاران صادر شد که در نتیجه آن شاهد کاهش چشمگیر پرونده‌های منابع طبیعی در این منطقه بوده ایم.

دادستان بردسیر از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تضییع حقوق عامه در اسرع وقت مراتب را به نزدیکترین مرجع قضایی و انتظامی گزارش کنند.
انتهای پیام/ح

دفاع از حقوق مردم در معاونت حقوق عامه دادستانی بردسیر

برچسب ها: حقوق ، دادستانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.