استقبال کلینتون از بررسی طرح استیضاح ترامپ

وزیر خارجه اسبق آمریکا از تصمیم نمایندگان کنگره برای آغاز بررسی رسمی استیضاح رئیس‌جمهور این کشور استقبال کرد.

استقبال هیلاری کلینتون از طرح استیضاح ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، هیلاری کلینتون، وزیر خارجه اسبق آمریکا و رقیب انتخاباتی ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶، از تصمیم نمایندگان کنگره آمریکا مبنی بر آغاز بررسی رسمی استیضاح دونالد ترامپ استقبال کرد.

کلینتون در این خصوص به مجله «پیپل» گفت: «به آسانی و یا سریع به این تصمیم (حمایت از استیضاح ترامپ) نرسیده‌ام. از آنچه که می‌بینم، این یک ضرورت است... آخرین رفتار او در خصوص اوکراین، یعنی تلاش برای وارد کردن رئیس‌جمهور اوکراین در طرح تضعیف جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، و یا ندادن کمک مالی به زلنسکی (رئیس‌جمهور اوکراین) تا در برابر دوست ترامپ (رئیس‌جمهور روسیه) مقاومت کند همگی اگر تخلف الزام‌آور استیضاح نباشند، پس چه هستند؟»

روز گذشته، نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، در یک نشست مطبوعاتی آغاز رسمی بررسی درباره استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور را اعلام کرد.

او اعلام کرد این مجلس بررسی رسمی درباره استیضاح ترامپ را به اتهام نقض قسم خود و امنیت ملی از طریق درخواست کمک از یک قدرت خارجی (رئیس‌جمهور اوکراین) برای ضربه زدن به رقیب انتخاباتیش (جو بایدن) با هدف منافع سیاسی، آغاز می‌کند. رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد: «اقداماتی که تا به امروز رئیس جمهور انجام داده، به طور جدی قانون اساسی را نقض می‌کند. آقای ترامپ باید پاسخگو باشد و هیچ کسی فراتر از قانون نیست.»

هفته گذشته، رسانه‌های آمریکایی با استناد به شکایت یک افشاگر اعلام کردند که ترامپ طی تماس تلفنی در ماه ژوئیه با رئیس‌جمهور اوکراین، چندین بار از او خواسته است تا در تحقیقی در خصوص فساد در معاملات تجاری «هانتر بایدن» پسر جو بایدن با یک شرکت گاز در اوکراین مشارکت کند و در این راه از شخص بایدن نیز تحقیق شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار