ساخت ربات ایرانی پاکساز فضولات استخر‌های دو منظوره

اولین ربات بومی پاکساز فضولات استخر‌های دو منظوره پرورش ماهی در استان مرکزی ساخته شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،   برای اولین بار در کشور یک شرکت شرکت دانش‌بنیان در استان مرکزی موفق شده است ربات ایرانی پاکساز فضولات استخر‌های دو منظوره پرورش ماهی را بسازد.

ساخت ربات ایرانی پاکسازی فضولات استخر‌های دو منظوره

موگویی مدیرعامل این شرکت در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: این دستگاه توسط ۱۰ نفر از مهندسین و محققین ایرانی پس از شش ماه تلاش و پشتکار ساخته شده که استفاده از آن برای هر قشری آسان است.

موگویی با بیان اینکه این شرکت دانش بنیان توانایی ساخت ۱۰ دستگاه را در ماه داردافزود: نمونه خارجی این دستگاه با ابعاد کوچک‌تر و کیفیت پایین‌تر در بازار ایران بیش از ۷۰ میلیون تومان است در صورتیکه این دستگاه را می‌توان با ۲۵ میلیون تومان تهیه کرد

حامد ترک یکی از مهندسان سازنده‌های این دستگاه هم گفت: پمپ مکنده این دستگاه فضولات کف آب و دیواره‌ها را می‌کشد و توسط لوله به مخزن‌های نگهداری فضولات انتقال می‌دهد.

ترک افزود: از مزایای این دستگاه این است که به تمام نقاط استخر دسترسی دارد و در وقت آبزی پروران صرفه جویی می‌شود و برق آن به گونه‌ای است که در صورت پارگی کابل به هیچ عنوان خطر برق گرفتگی ایجاد نمی‌کند.

اکبری مدیر شیلات استان مرکزی هم گفت: مهمترین مزیت این دستگاه این است که موقع پاکسازی فضولات ماهی‌ها توسط این دستگاه هیچگونه استرسی به ماهی‌ها وارد نمی‌شود و تلفاتی برای آبزی پروران ندارد.

سید علیخانی مسئول گروه مکانیزاسیون سازمان شیلات ایران هم گفت: به آبزی‌پرورانی که متقاضی خرید این دستگاه یا دستگاه‌های مکانیزه دیگر باشند تسهیلاتی بدون سقف پرداخت با بازپرداخت ۵ ساله و یک سال فرصت به صورت ۱۵ درصد پرداخت می‌شود.

انتهای پیام / ج

ربات بومی پاکسازی فضولات استخر‌های دو منظوره در استان مرکزی ساخته شد

برچسب ها: اخبارعلمی ، شیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۱:۳۴ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
قیمت این دستگاه چقدر هست و از کجا میشه تهیه کرد
Netherlands
ناشناس
۱۹:۵۸ ۲۴ آذر ۱۳۹۸
با سلام و خدا قوت ، این محصول از کجا میشه تهیه کرد؟