وزیر برکسیت: انگلیس بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج می‌شود

وزیر برکسیت انگلیس اعلام کرد لندن نمی‌تواند در موعد مقرر اتحادیه اروپا سیاست جدید خود در خصوص ترتیبات پشتیبان در مرز ایرلند را ارائه کند.

وزیر برکسیت: انگلیس بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، استفان بارکلی، وزیر امور برکسیت انگلیس گفت اتحادیه اروپا برای لندن شرطی را در خصوص ترتیبات پشتیبان در مرز ایرلند تعیین کرده، که برآورده کردن آن ممکن نیست و احتمالا بدون توافق از این اتحادیه خارج شویم.

وزیر برکسیت انگلیس در سخنرانی در مادرید گفت: به ما گفته شد که لندن باید متن قانونی موثر را تا ۳۱ اکتبر ارائه کند.

بارکلی افزود جایگزین برای ترتیبات پشتیبان تا پایان بازه زمانی اجرایی آن در دسامبر ۲۰۲۰ ضروری نیست.

او تاکید کرد: لندن برای تعیین سیاست جدید برای حل مشکلات فعلی مربوط به ترتیبات پشتیبان باید مهلت تعیین شده اجرای برکسیت را تمدید کند و به یک سال دیگر زمان نیاز دارد.

این وزیر انگلیسی گفت سیاست مربوط به ترتیبات پشتیبان از طریق روابط آتی شکل می‌گیرد. اما هنوز وضعیت آن مشخص نیست.

بارکلی افزود هر دو طرف می‌توانند به جای رقم زدن نتایج نامطلوب در ماه نوامبر در این خصوص با هم همکاری کنند. اتحادیه اروپا با تداوم اصرار بر آزمونی که انگلیس قادر به انجام آن نیست و پارلمان نیز آن را سه بار رد کرده است، خطر می‌کند.

در حالی که فقط ۴۲ روز به تاریخ پیش‌بینی شده برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا مانده است، بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور آشکارا همچنان به دنبال سناریوی برکسیت بدون توافق است و این در حالیست که پیش‌بینی‌های هشداردهنده‌ای حتی از سوی اعضای دولت او در مورد کمبود مواد غذایی و دارو و احتمال مشکلات عمومی مطرح شده است.

بر اساس توافق برکسیت که از سوی ترزا می، نخست وزیر پیشین انگلیس با اتحادیه اروپا حاصل شد، اگر لندن و اتحادیه اروپا در دوره انتقالی "خروج از اتحادیه اروپا" نتوانند درباره یک برنامه بهتر برای تجارت در ایرلند شمالی به توافق برسند، در پایان دوره انتقالی "ترتیبات پشتیبان" را آغاز خواهند کرد.

برخی از منتقدین بر این باورند که "ترتیبات پشتیبان" منطقه ایرلند شمالی را تحت الشعاع قوانین تجارت اتحادیه اروپا قرار می‌دهد و به این ترتیب ایرلند شمالی در اتحادیه اروپا قرار خواهد گرفت که این سبب شکاف انگلیس می‌شود.

جانسون در نامه خود به دونالد توسک، رئیس شورای اروپا اعلام کرد: نارضایتی انگلیس نسبت به توافق پیشین برکسیت این است که عمدتا "ترتیبات پشتیبان" در موضوع مرزی ایرلند شمالی متمرکز شده است. این برنامه حق حاکمیت انگلیس را مورد آسیب قرار می‌دهد و غیردموکراتیک است. توافق جدید برکسیت باید این ترتیبات پشتیبان را لغو کند.

جانسون خواستار آن شد که دو طرف بریتانیا و اتحادیه اروپا برای حل مساله مرزی ایرلند شمالی که می‌تواند ناشی از برکسیت باشد، جایگزین منعطف و خلاقانه پیدا کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار