تولیت آستان قدس رضوی:

ما قدرت بی رقیب منطقه هستیم/به هیچ ابرقدرتی باج نمی دهیم

تولیت آستان قدس رضوی گفت:اگر امروز در ماجرای توقیف کشتی انگلیس، ایران عزتمندانه توانست حق خود را بگیرد نشان از عزتی است که اسلام و انقلاب به ما داده است

مسئولیت طلاب و روحانیون بسیار سنگین استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی صبح امروز در آیین آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خراسان که در مدرسه علمیه عالی نواب برگزار شد، گفت: در میان بعضی مسؤولیت و شغل‌های انسان برخی مسؤولیت سنگین تری دارد، هرچقدر مسؤولیت بیشتر باشد آن شغل اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.
 
او ادامه داد:کار طلبه و روحانی هدایت جامعه است و هیچ کاری مهم‌تر از این نیست، اگر کار مهم‌تری از این باشد خداوند متعال آن کار را وظیفه پیامبران قرار می‌داد بنابراین در سوره حمد که گنج نفیس الهی است یک چیز از خدا می‌خواهید و آن هدایت است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: ما باید شب و روز، خدا را شاکر باشیم که برای به‌دست آوردن ابزار هدایت مردم، به علم و دانشی متصلیم که وصل به وحی الهی است و فقط برآمده از عقل انسان نیست.
 
حجت‌الاسلام مروی با بیان اینکه فقه و معلوماتی که به جامعه منتقل می‌کنیم، متصل به وحی است، افزود: امام صادق (ع) فرمودند: «علم در دست ما اهل بیت (ع) است». رمز ماندگاری حوزه‌ها و روحانیت علی‌رغم همه مخالفت‌ها، فشارها، تهدیدها، کشتار‌ها و آزار‌ها همین اتصال به وحی است.

او با اشاره به لزوم به‌روز بودن حوزه، تصریح کرد: علما و بزرگان ما هر کدام در زمان خودشان به‌روز بودند و تأکید رهبری بر به‌روز بودن و پاسخگویی به شبهات توسط حوزه علمیه، از آن جهت است که حوزه باید در همه حوزه‌ها به پرسش‌ها، جواب متقن بدهد.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه حوزه همواره نه تن‌ها باید به‌روز باشد، بلکه جلوتر از زمان حرکت کند، گفت: طبق تعبیر حضرت علی (ع) «فرد عالم، از حوادث زمان تعجب نمی‌کند چرا که از قبل آن‌ها را پیش‌بینی کرده است».
 
حجت‌الاسلام و المسلمین مروی افزود: اگر امروز در ماجرای توقیف کشتی انگلیس، ایران عزتمندانه توانست حق خود را بگیرد نشان از عزتی است که اسلام و انقلاب به ما داده است، در ماجرای سوریه هم تیزبینی و هوشمندی رهبر انقلاب باعث شد که جبهه‌ی مقاومت در سوریه پیروز شود.

او تصریح کرد: اگر ابر قدرتی مثل روسیه هم که در ابتدا امیدی به پیروزی سوریه نداشت در این جریان حامی ما شد، به دلیل هوشمندی و واسطه گری ایران بود، این جریانات را باید به مردم گفت و به غرور ملی آن‌ها افزود.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: در ۲۰۰ سال گذشته هر جنگی که با ایران صورت گرفت، قسمتی از خاک کشور اشغال شد به جز جنگ تحمیلی که در زمان جمهوری اسلامی صورت گرفت، که این مسئله نشان از قدرتمندی و عزت ما دارد، ما قدرت بلامنازع منطقه هستیم بدون اینکه بخواهیم به غرب و ابرقدرت‌های دیگر باج بدهیم.
 
انتهای پیام//ف.ص
 

فقه و معلوماتی که به جامعه منتقل می‌کنیم، متصل به وحی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.