انفجار در پروان بیش از 50 کشته و زخمی برجای گذاشت

در پی وقوع انفجار در نزدیکی همایش انتخاباتی تیم «دولت ساز» در شهر چاریکار ولایت پروان، دستکم 24 تن جان باخته و 30 تن دیگر زخمی شده اند.

انفجار در پروان بیش از 50 کشته و زخمی برجای گذاشتبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در پی وقوع انفجار در نزدیکی همایش انتخاباتی تیم «دولت ساز» در شهر چاریکار ولایت پروان، دستکم 24 تن جان باخته و 30 تن دیگر زخمی شده اند.

این انفجار ظهر امروز زمانی صورت گرفته است که همایشی به مناسبت حمایت از تیم انتخاباتی «دولت ساز» به رهبری محمد اشرف غنی در شهر چاریکار مرکز ولایت پروان در حال برگزاری بود.

قاسم سنگین، رئیس شفاخانه ولایتی پروان تایید می‌کند که در این انفجار حداقل ۲۴ تن جان باختند و بیش از ۳۰ تن دیگر زخم برداشته‌اند.

نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت داخله/ کور افغانستان اعلام کرد حوالی ساعت 11:40 قبل از ظهر یک فرد انتحاری سوار بر یک موتور سیکلت در حوزه اول شهر چاریکار مرکز ولایت خود را منفجر نموده است.

رحیمی تاکید کرده است که در داخل گردهمائی تیم دولت ساز به کسی آسیب نرسیده و کمپاین جریان پیدا کرده است.

همچنین وحیده شهکار، سخنگوی والی پروان گفته است که این انفجار ناشی از ماین مغناطیسی بوده و در نزدیکی محفل کمپاین تیم دولت‌ساز رخ داده است.

بر اساس گزارشات، انفجار دقیقا در یک ایست بازرسی پلیس و در دروازه ورودی محلی که همایش در آنجا در حال برگزاری بود، رخ داده است.

به نوشته آوا، تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار