۱۳۸۰ کلاس درس در کهگیلویه و بویراحمد نیاز به مقاوم سازی دارد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک هزار و ۳۸۰ کلاس درس در این استان برای مقاوم سازی نیاز به حدود یک هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار دارد.

۱۳۸۰ کلاس درس در کهگیلویه و بویراحمد نیاز به مقاوم سازی دارد

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،پیروز کرمی،مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد،روز دوشنبه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: همچنین ۷۲۷ کلاس درس در این استان نیاز به تخریب و بازسازی کامل دارند که اعتبار مورد نیاز برای بازسازی آن‌ها یک هزار و ۸۱۰ میلیاردریال است.

او افزود: هم اینک ۲۹ پروژه با ۱۱۹ کلاس درس در کهگیلویه و بویراحمد در دست بازسازی است.

کرمی بیان کرد: یکی از سیاست‌های اصلی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور،  تکمیل طرح‌های نیمه تمام در استان هاست که از سال‌های گذشته باقی مانده است.  

او افزود: هم اینک ۱۱۵ طرح نیمه تمام مدرسه سازی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که حدود ۹۵ درصد از آن‌ها امسال فعال شده اند.

بر اساس برآورد برای مقاوم سازی هر کلاس درس اعتباری حدود ۲ میلیارد ریال نیاز بوده و در این مدارس دارای قدمت بالا بیش از ۱۳ هزار دانش آموز کهگیلویه و بویراحمد مشغول به تحصیل هستند.

ظرف پنج سال گذشته در استان ۱۳۴ کلاس درس با زیربنای بیش از ۶۲ هزار مترمربع و با اعتباری افزون بر ۴۳۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی استان ساخته شده و همچنین ۱۶۵ مدرسه پیش ساخته در سطح روستا‌ها و مناطق عشایری این استان نصب شده است.

بر اساس گفته‌های مدیرکل آموزش و پرورش استان، ۳۰ درصد مدارس این استان قدمتی بالای ۳۰ سال دارند که نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی هستند.

سرانه فضای آموزشی در کهگیلویه وبویراحمد هم اینک با ۸.۲ درصد و بعد از یزد دومین استان به لحاظ سرانه فضای آموزشی است.

 درسه هزار و ۲۰ مدرسه در قالب ۹ هزار ۱۲۲ کلاس درس خدمات آموزشی به دانش آموزان استان ارایه میشود.

افزون بر ۱۵۳ هزار دانش آموز در سال تحصیلی گذشته درکهگیلویه و بویراحمد تحصیل می‌کردند که این تعداد در سال تحصیلی جدید به ۱۶۰ هزار نفر می‌رسد.

انتهای پیام/پ

۱۳۸۰ کلاس درس  نیاز به مقاوم سازی دارد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.