ادعای یورونیوز: اخراج بولتون بابت اختلاف او با ترامپ بر سر تحریم‌های ایران بوده است

یورونیوز به نقل از یک فرد نزدیک به مشاور امنیت ملی اخراجی آمریکا نوشت: یک روز پیش از اخراج بولتون، میان او و ترامپ بر سر لغو تحریم‌های ایران جروبحث‌هایی صورت گرفته است.

اداعای یورونیوز: اخراج بولتون بر سر اختلاف او با ترامپ در مسئله تحریم‌های ایران بوده استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان یورونیوز مدعی شد اخراج جان بولتون، مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا، به جروبحث و جدل او با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، بر سر موضوع تحریم‌های ایران مربوط بوده است.

یورونیوز به نقل از یکی از نزدیکان بولتون نوشت: اخراج او پس از آن صورت گرفت که ترامپ پیشنهاد داد به منظور تشویق ایران برای آمدن به سر میز مذاکره برخی از تحریم‌ها علیه تهران لغو شود. بنا به گفته این فرد، ترامپ بعد از ظهر دوشنبه، یک روز پیش از اخراج بولتون، در گفتگو با مشاور امنیت ملی خود در دفتر بیضی کاخ سفید موضوع رفع تحریم‌ها علیه ایران را مطرح می‌کند که با مخالفت شدید بولتون مواجه می‌شود.

در ادامه این گزارش آمده است: در این جروبحث، بولتون مخالفت شدید خود را با این ایده مطرح می‌کند. صبح روز بعد بولتون دیگر مشاور امنیت ملی آمریکا نبود و میان او و ترامپ بر سر اینکه چه کسی این تصمیم را گرفته است اختلاف وجود داشت. ترامپ مدعی بود که بولتون را اخراج کرده، درحالی که مشاور امنیت ملی ادعای دیگری داشت و می‌گفت استعفا کرده است.

سال گذشته، ترامپ به طور یکجانبه از توافق هسته‌ای ایران که سال ۲۰۱۵ میان تهران و گروه ۵+۱ به دست آمده بود خارج شد و با سیاست «فشار حداکثری» که بولتون یکی از طرفداران سرسخت آن بود، سعی کرد اقتصاد ایران را از پای دربیاورد. حال آنکه به تازگی اندیشکده آمریکایی «استراتفور» در گزارشی به موفقیت‌آمیز نبودن سیاست فشار حداکثری آمریکا در مقابله با ایران اذعان کرده است.

استراتفور در بخشی از گزارش خود با اشاره به موفقیت ایران در مقابله با فشار‌های آمریکا می‌نویسد: «علاوه بر اینکه تهران توانست بحران اقتصادی را در سه ماه گذشته در داخل کنترل کند، به نظر می‌رسد موفق شده است تا اعصاب ترامپ را بلرزاند. پس از آن که ایران در ۱۲ مه و ۱۳ ژوئن، متهم شد به چندین نفتکش حمله کرده است، در تاریخ ۲۰ ژوئن، یک پهپاد آمریکایی را ساقط کرد».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار