گام اول برای دستیابی به یک زندگی غنی اسلامی نماز است

استاد حوزه علمیه قم گفت:گام اول برای دستیابی به یک زندگی غنی اسلامی نماز است؛ در واقع زیباترین ملاقات، دیدار با خداوند است و نیاز به هیچ مقدمه و شرایطی نیز ندارد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام محمدحسین صابری اراکی استاد حوزه علمیه قم امروز در جمع عزاداران حسینی با بیان اینکه جامعه ما به عنوان یک جامعه اسلامی باید شاهد یک تغییر اساسی باشد، اظهار داشت: مسلمان کسی است که در برابر اوامر خدا تسلیم باشد و خود را تسلیم مقدرات الهی بداند.

او ضمن تاکید بر برخورد قاطع و محاکمه مفسدان اقتصادی در دادگاه‌های قوه قضاییه افزود: بسیاری از این افراد به سفر‌های زیارتی مکه، کربلا، جمکران و ... مشرف شدند، اما متاسفانه زر و زیور دنیا چشم دلشان را کور کرده و دست به چنین اقدامی زدند؛ وجود چنین وقایعی موجب می‌شود تا مردم نسبت به دین بدبین شوند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه باید سبک زندگی ما باید اسلامی باشد، ابراز داشت: مشکل ما از منبر و اسلام و دین نیست؛ بلکه افراد مشکل دار در اماکن مذهبی حضور پیدا کردند بدون اینکه تغییری در رویه زندگی خود دهند و همین موضوع باعث شد تا امروزه مسجد گریزی داشته باشیم که زنگ خطری برای ما محسوب می‌شود.

او با بیان اینکه یکی از سبک‌های زندگی اسلامی خداترسی و خداباوری است، گفت: گام اول برای دستیابی به یک زندگی غنی اسلامی نماز است؛ در واقع زیباترین ملاقات، دیدار با خداوند است و نیاز به هیچ مقدمه و شرایطی نیز ندارد، اما متاسفانه پیشرفت تکنولوژی باعث شده است که افراد نسبت به نمازخواندن بی تفاوت باشند.

صابری اراکی با بیان اینکه خداترسی به معنی به یاد داشتن نظارت خدا بر اعمال و رفتار ماست، اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های اهل بیت عصمت و طهارت (ع) خداترسی و خداباوری است، اما متاسفانه برخی افراد به دلیل کم رنگ بودن تقوا، خداترسی در درونشان وجود ندارد و همین موضوع باعث می‌شود تا دست به اقدامات نابهنجار بزنند.

او ضمن تاکید بر رسیدگی هرچه بیشتر مسئولان به مردم افزود: برخی افراد در کشور وجود دارند که زمانی که برای کار از منزل خارج می‌شوند و زمانی نیز که به منزل باز می‌گردند فرزندانشان خواب هستند و دلیل تمامی این تلاش‌ها و زحمات این افراد به خاطر ترس از کسب مال حرام است.

انتهای پیام/م

 

مفسدان اقتصادی موجب بدبینی مردم نسبت به دین می شوند

برچسب ها: قوه قضاییه ، نماز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار