اتحادیه اروپا بر موضع سختگیرانه‌اش در مقابل انگلیس تاکید کرد

اتحادیه اروپا بر موضع سختگیرانه‌اش درباره توافق موجود با انگلیس و مرز دو ایرلند تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، اتحادیه اروپا توافق موجود با انگلیس بر سر اجرای برکسیت را بهترین توافق ممکن دانست و بر موضع سختگیرانه‌اش درباره مرز دو ایرلند تاکید کرد.

دیوید ساسولی، رئیس پارلمان اروپا تاکید کرد: بدون رعایت توافق بر سر مرز دو ایرلند پس از اجرای برکسیت امکان کسب توافق جدید نیست.

دیوید ساسولی با بیان اینکه انگلیس هنوز هیچ طرح جایگزینی برای توافق موجود ارائه نکرده است، افزود: در این شرایط تمدید مهلت خروج می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب باشد.

او با اشاره به اینکه بیانیه سیاسی پس از توافق موجود درباره چگونگی اجرای برکسیت مسئولیت‌های هر طرف را مشخص کرده است، گفت: از نظر اتحادیه اروپا، گزینه خوب، عمل به توافق موجود است که در آن از جمله صلح میان دو ایرلند را تضمین می‌کند.

ساسولی خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا را همراه با مشکلات فراوان دانست و بر ضرورت پرهیز از آن تاکید کرد.

گره اصلی برکسیت میان انگلیس و اتحادیه اروپا بر سر مرز ایرلند شمالی است که با حاکمیت انگلیس اداره می‌شود و جمهوری ایرلند تنها مرز زمینی انگلیس با اتحادیه اروپاست. انگلیس تلاش کرده است پس از برکسیت شرایطی در این منطقه حاکم باشد که حاکمیت این کشور بر آن تضعیف نشود، اما اتحادیه اروپا اجرای خواست لندن را موجب بازگشت جنگ و خشونت در این جزیره می‌داند و آن را رد کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار