ایجاد شهرک سلامت همدان گامی بزرگ در توسعه گردشگری سلامت

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان گفت: ایجاد شهرک سلامت گامی بزرگ در توسعه رونق گردشگری در استان شود.

ایجاد شهرک سلامت همدان گامی بزرگ در توسعه گردشگری سلامتبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سید ناصر محمودی، مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان با بیان اینکه محور همدان- آزاد راه کربلا یکی از محور‌های تردد گردشگری مذهبی کشور در مسیر استان‌های همدان، کرمانشاه، کردستان و ایلام واقع شده است، افزود: این مزیت فرصت مناسبی برای توسعه زیر ساخت‌های گردشگری در استان ایجاد کرده است و  سرمایه گذاری در این حوزه می‌تواند به توسعه اقتصادی این منطقه کمک کند.

او با اشاره به اینکه جلسات مستمر فصلی و ماهانه برای  توسعه سرمایه گذاری در استان انجام می‌شود، افزود: مرکز خدمات فناوری کسب و کار و کمیته پایش بهبود محیط کسب و کار با محوریت اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان فعالانه در حال معرفی مزیت‌های کسب و کار استان و جذب سرمایه‌گذار است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان همدان با بیان اینکه مذاکراتی برای فروش و صادرات فرش منطقه غرب کشور انجام شده است، ادامه داد: فرصت‌های مطلوبی در حوزه فرش دستباف وجود دارد که می‌توان با ساماندهی و حمایت  آن  صادرات و ارز آوری کشور رونق گیرد.

محمودی با اشاره به اینکه در کنار این مزیت حضور ۲۶۴ واحد تولیدی سفال نیز می‌ تواند در حوزه صنایع دستی استان و منطقه غرب را برجسته کند ادامه داد: با وجود صنایع دستی در استان همدان می‌ توانیم با برنامه ریزی در حوزه  گردشگری  و ایجاد زیرساخت ها، گردشگران بسیاری را جذب کنیم.

او با بیان اینکه مناطق نمونه گردشگری در مرز‌های استان‌های غربی می‌تواند در این مسیر ما را یاری رساند، اضافه کرد: باید گردشگری سلامت را با وجود مراکز تخصصی و پزشکان حاذق راه‌ اندازی و گردشگران خارجی را  جذب کرد.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان گفت: می‌توان نسبت به ایجاد شهرک سلامت در استان اقدام کرد و هدف رونق گردشگری سلامت را تحقق بخشید.

انتهای پیام/ب

ساماندهی و حمایت از تولید کنندگان فرش دستباف

برچسب ها: گردشگری ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.