عاشورایی در دل عاشورا

اجتماع بزرگ عاشوراییان اراک در روز عاشورا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ،اجتماع بزرگ عاشوراییان با حضور خانواده معظم شهدا، ایثارگر، اصناف و بازاریان، روحانیان و اقشار مختلف مردم در اراک برگزار شد، هیات‌های عزاداری و دسته‌های سینه‌زن و زنجیرزن در معابر عمومی حاضر شده و بر مظلومیت شهدای کربلا اشک ماتم ریختند.

در آغاز این آیین، هیات‌های مذهبی مختلف کلان‌شهر اراک با مرثیه‌خوانی و زنجیرزنی از چهار نقطه پل خیبر و خیابان محسنی، خیابان امیرکبیر، میدان هفتم تیر و خیابان شهیدرجایی وارد میدان شهدا شدند و پس از زنجیرزنی، طبالی و دهل‌زنی، همنوایی سینه‌زنان اجرا شد.

عاشورایی در دل عاشورا

مداحان اهل بیت در این آیین معنوی مرثیه‌سرایی کردند و شاعران دوستدار اهل بیت نیز در حضور مردم ولایتمدار اراک به قرائت شعر پرداختند.
هزاران نفر از مردم اراک در این تجمع با سینه‌زنی، مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی ارادت خود را به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به نمایش گذاشتند.

عاشورایی در دل عاشورا


جمعی دیگر از مردم متدین و عزادار اراکی در حاشیه این آیین معنوی با پخش نذورات از عزاداران حسینی پذیرایی کردند؛ و انتهای این تجمع بزرگ مصلی بیت المقدس اراک بود که با ورود مردم و هیات‌های سینه زنی غرق در ماتم و عزا شد؛ و طنین لبیک یا حسین فریادی بود که از سر آزاده زیستن مردم شهر از قلب آن یعنی مصلی بیت المقدس اراک شنیده می‌شد.

عاشورایی در دل عاشورا


نظیر این آیین در شهرستان‌های ساوه، خمین، دلیجان، محلات، شازند، تفرش، آشتیان، زرندیه، کمیجان، خنداب و فراهان و تمام بخش‌ها و روستا‌های استان مرکزی برگزار شد.

عاشورایی در دل عاشورا

در انتهای این گردهمایی نیز نماز ظهر عاشورا به امامت آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در مصلی بیت المقدس اراک  برگزار می شود.
انتهای پیام / الف

عزاداری روز عاشورا در اراک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.