صدر‌اعظم نوری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

نابودی ۱۲۸ هکتار از باغ‌های پایتخت در ۱۰ سال گذشته

عضو شورای شهر تهران گفت: با رأی برخی از اعضا زمینه برای از بین بردن باغ‌ها با ارزش اکولوژیک فراهم می‌شود.

نابودی ۱۲۸ هکتار از باغ‌های پایتخت در ۱۰ سال گذشتهزهرا صدر‌اعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در گفت‌وگو با حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حواشی به وجود آمده در دستور بررسی و تعیین تکلیف باغ بودن یا نبودن چند پلاک  در صحن شورای شهر تهران گفت: در صحن شورای شهر تهران تعیین و تکلیف باغ بودن یا نبودن چند پلاک ثبتی در دستور کار شورای شهر تهران قرار گرفت و اعضای شورا در بررسی یک پلاک با مساحت ۸۹۰ متر مربع  در منطقه ۱ تهران رای به غیر باغ بودن آن دادند.

او با اشاره به این نکته که تا به امروز ۱۲۸ هکتار از باغ‌های پایتخت از بین رفته است، گفت: اعضای شورای شهر تهران امروز درحالی رأی به باغ نبودن یک پلاک ثبتی دادند که در این زمین ۱۴ اصله درخت با بن بالای ۲۰۰ سانتی متر وجود دارد که به طور حتم وجود این چنین درختانی نشان از باغ بودن زمین دارد.

صدراعظم‌نوری تاکید کرد: متاسفانه با رأی اعضای شورای شهر تهران مبنی بر باغ نبودن آن در آینده ای نزدیک شاهد قطع درختان خواهیم بود و اعضایی که رای به باغ نبودن آن دادند باید پایخگوی رای خود باشند.


بیشتر بخوانید: بررسی باغ بودن یا نبودن ۳ پلاک ثبتی در دستور کار شورای شهر 


رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تاکید کرد: اگر رأی به غیر باغ بودن پلاکی مانند پلاک مذکور که دارای ۱۴ اصله درخت با بن بالا است دهیم یکی از ارزش‌های  اکولوژیک در پایتخت را از بین برده‌ایم.

انتهای پیام/

تغییر کاربری باغ ها موجب از بین رفتن ارزش اکولوژیک پایتخت می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار