رئیس کل بانک مرکزی خبرداد؛

کمک ارزی ناشی از فروش پسته به خودرو سازی کرمان

مشکلات حوزه صادرات خشکبار در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در کرمان با حضور رئیس کل بانک مرکزی بررسی شد.

کمک ارزی ناشی از فروش پسته به خودرو سازی کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در کرمان عبد الناصر همتی فر رئیس کل بانک مرکزی گفت:با توجه به پیشتاز بودن کرمان در صادرات مهم خشکبار به ویژه پسته و خرما و همچنین فرش و دیگر محصولات تولیدی در استان کرمان، برداشت حجم عظیمی از پسته بزودی آغاز می‌شود و این میتواند ارز آوری خوبی برای کشور داشته باشد.

او با بیان اینکه  پیش بینی شده همین نقدینگی مورد نیاز پسته کاران برای برداشت تامین شود افزود:  با ارزی که از این طریق وارد چرخه اقتصاد کشور خواهد شد مشکلات برخی واحد‌های صنعتی مانند خودروسازی در استان حل خواهد شد.

همتی در باره مهار نقدینگی نیز گفت: بایدرشد نقدینگی معقول باشدو نقدینگی بسمت تولید ورونق تولید هدایت شود که لازمه اش اینست بدانیم چه تولیداتی هستند که واقعا مولد هستند و ما ازنزدیک در سفر‌های استانی با این واحد‌ها اشنا میشویم تا مشکل نقدینگی حل شودو بعد از بررسی استان به استان با کمک وزارت صمت امیدواریم رونق تولید در زمان کوتاهی به سرانجام برسد.

رییس کل بانک مرکزی تصریح کرد:اولویت ما کمک به کارخانجات در حال فعالیت است نه در حال توسعه البته بخش‌های پیشران کشور را حمایت میکنیم، اما اگر پیشران نباشند فعلا دراولویت نیستند.

او اظهار داشت:با وجود محدودیت‌های ارزی ما در یکسال و نیم گذشته بیش از سه میلیارد دلار از بدهی ارزی را کاهش داده و اکنون بدهی ارزی ما نزدیک به  نه میلیارد دلارست که نسبت به خیلی از کشور‌ها رقم قابل مقایسه ای  نیست.

درنشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی همتی رییس کل بانک مرکزی، مسئولان ارشد استان، تعدادی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و فعالان بخش اقتصادی به ویژه صادرکنندگان خشکبار از جمله پسته و خرما حضور داشتند.

انتهای پیام/ح

ارزآوری پسته به خودرو سازی کرمان  کمک کند

برچسب ها: خشکبار ، ارزآوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.