پلمپ ۲۰ وسیله بازی پارک‌های لرستان

مدیرکل استاندارد لرستان گفت: در صدور مجوز‌ها و مشاغل کوچک و خانگی استاندارد یک مانع محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مرضیه قنبریان مدیرکل استاندارد لرستان با بیان اینکه استاندارد در پنج حوزه ورود پیدا کرده است، افزود: این سازمان به مشکلات صنایع کوچک و مشاغل خانگی در امر استانداردسازی ورود پیدا کرده است.

قنبریان بیان کرد: واحد‌های کوچک دارای تجهیزات آزمایشگاهی و امکانات کافی نیستند و با توجه به اینکه دارای مجوز‌هایی به عنوان مشاغل خانگی، صنوف و ... دارای پروانه بهداشتی هستند که در هنگام بازاریابی، مشکل فروش دارند.

وی اضافه کرد: این صنایع به همین دلیل تلاش می‌کنند نشان استاندارد را اخذ کنند.

مدیرکل استاندارد لرستان گفت: با توجه به اینکه خط تولید باید دارای حداقل‌هایی از حیث تجهیزات و امکانات برای اخذ پروانه است.

قنبریان یادآور شد: در صورت سخت‌گیری واحد باید در تراز واحد صنعتی قرار گیرد و این مهم با فلسفه صدور مجوز‌ها و مشاغل کوچک و خانگی مغایر است و به همین دلیل استاندارد به عنوان یک مانع محسوب می‌شود.

وی گفت: از طرفی با سهل‌گیری بعد از مدتی از شرایط استاندارد عدول می‌کند و امکان ادامه فعالیت برای این‌گونه واحد‌ها میسر نیست و اتلاف منابع صورت می‌گیرد.

این مسئول در خصوص مجوز نگهداری آسانسور‌ها گفت: مجوز نگهداری آسانسور یک‌ساله است و باید مورد بازرسی ادواری قرار گیرد و همه دستگاه‌های اجرایی استان همکاری لازم را داشته باشند.

قنبریان در مورد استانداردسازی وسایل بازی در پارک‌های استان عنوان کرد: ۲۰ وسیله بازی را در پارک‌های لرستان با دستور مسئول قضایی پلمپ کردیم.

انتهای پیام/ر

 ۲۰ وسیله بازی پارک‌های لرستان پلمپ شد

برچسب ها: استاندارد ، کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار