صرفه جویی در کاهش هزینه ها علت دو بانده کردن پروژه جاده مرند - جلفا

مدیراجرایی پروژه دوبانده کردن مرند- جلفا صرفه جویی در کاهش هزینه‌های افتصادی را علت دو بانده کردن این جاده اعلام کرد.

مدیر اجرایی پروژه دوبانده کردن جاده مرند جلفا به خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، گفت: با توجه به اینکه ۲۲.۵ کیلومتر از حریم جاده مرند- جلفا خریداری شده و به علت کاهش هزینه های دولت و صرفه جویی در وضعیت اقتصادی کشورمان خاکبرداری باند دوم پروژه دوبانده کردن جاده مرند – جلفا آغاز شده و این پروژه در بهبود کاهش هزینه‌های اقتصادی که در حال حاضر منطقه رو با مشکلاتی رو درو کرده می‌تواند نقش موثری را ایجاد کند.

او هم چنین گفت: حریم خریداری شده می‌تواند در کاهش هزینه‌های اضافی و در کاهش ضرر رساندن به تملک زمین‌های کشاورزی نیز موثر باشد.

او افزود:سعی ما این است تا تمامی بزرگراه و جاده‌ها را تا جایی که حریم راه‌ها مقدور باشد و هم چنین به خاطر اینکه مسیر‌ها ایمن باشند تا شهروندان بتوانند راحت‌تر در این مسیر تردد کنند و جلو هزینه‌های هنگفت که می‌تواند وضعیت اقتصادی ما را مختل کند گرفته شود .

فرماندار شهرستان مرند نیز تسریع در انجام پروژه‌های جاده مرند به ایواوغلی، و جاده مرند به جلفا را خواستار شد.

ضرورت تسریع دراحداث جاده مرند- جلفا

گرشاسبی فرماندار شهرستان مرند نیز به خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،گفت: جاده مرند – جلفا جزو یکی از راه‌های پروژه آذربایجان شرقی است که این استان را به کشور‌های همجوار متصل می‌کند و با توجه به افزایش تردد ترافیکی در این جاده، جاده قدیمی توانایی پاسخگویی به آن حجم از ترافیک را نداشته و مسئولان استان با اجرای طرح دوگانه کردن این جاده در صدد کاهش بار ترافیکی و روان سازی جریان تردد از این جاده ۶۰ کیلومتری می‌باشند.

گرشاسبی گفت: پروژه دوبانده کردن مرند- جلفا از جمله پروژه‌هایی هستند که از سال‌های قبل آغاز شده، ولی به دلیل کمبود بودجه اکنون در حال رکود هستند که با عنایات استانداری و مدیران کل استان می‌توان شاهد تزریق منابع مالی و ادامه روند ساخت این پروژه‌ها و در نهایت افتتاح و ایجاد اشتغال ثابت برای جوانان این شهرستان باشیم.

رستمی‌مهر مدیریت ساخت و توسعه راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی نیز به خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، گفت: محور مرند- سه‌راهی اووغلی برای ساخت ۳۵ کیلومتر در حوزه استان آذربایجان‌شرقی قرارداد بسته‌شده که ۱۵ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده و ۲۰ کیلومتر آن نیز در دست‌ساخت است که درصورت تأمین نقدینگی لازم برای خرید گاردریل و علائم ایمنی، ۱۰ تا ۱۲ کیلومتر آن را به زیر بار ترافیک می‌رود.

رستمی‌مهر افزود:باند دوم مرند-جلفا ۶۰ کیلومتر طول دارد که ۳۰ کیلومتر از آن در حوزه منطقه آزاد ارس قرار دارد و توسط منطقه آزاد ارس در دست‌ساخت است که ۱۸ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است.

او افزود: از ۳۰ کیلومتر مربوط به اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی، ۲۰ کیلومتر زیر بار ترافیک رفته و ۱۰ کیلومتر باقی‌مانده است که پیشرفت فیزیکی کل طرح ۷۰ درصد است و اعتبار موردنیاز برای تکمیل پروژه ۲۰ میلیارد است.

ضرورت تسریع دراحداث جاده مرند- جلفا

نریمان مدیر عامل منطقه آزادتجاری صنعتی ارس هم در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،گفت:از باند دوم محور جلفا - مرند از کیلومتر ۲۲ تا ۳۰ با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در اسفندسال ۹۷ بهره برداری شده است.

او گفت: برای اجرای این مسیر که یک دستکاه پل دودهانه هم زده شده ۱۵۱ میلیارد ریال اعتبار توسط منطقه آزاد ارس هزینه شده است.

ضرورت تسریع دراحداث جاده مرند- جلفا

نریمان افزود:تاکنون ۱۸ کیلومتر از ۳۰ کیلومتر بانددوم جاده مرند جلفا که بر عهده منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس بود به بهره برداری رسیده و ۱۲ کیلومتر باقی‌مانده تا پایان فصل کاری افتتاح می‌شود.

 

انتهای پیام/ش

تاکید برضرورت تسریع دراحداث جاده مرند- جلفا

برچسب ها: بزرگراه ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.