لاهوتی در دفاع از وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی:

سال گذشته ۱۱ میلیارد دلار درآمد گردشگری داشتیم

نماینده مردم لنگرود گفت: سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان بوده به این سازمان بودجه اختصاص یافت که نمی‌دانیم تمام آن در اختیار آقای مونسان قرار گرفته است یا خیر.

لاهوتی / جلسه رای اعتماد مونسانبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مهرداد لاهوتی، نماینده مردم لنگرود و عضو فراکسیون تعاون و گردشگری مجلس شورای اسلامی، در دفاع از علی اصغر مونسان، وزیر پیشنهادی وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به صحبت‌های مخالفان گفت: یکی از مواردی که مخالفان به آن اشاره کردند کمبود نیرو و تبدیل نیرو‌های قرار دادی بود که این مسئله از دست آقای مونسان هم خارج است.

او افزود: ما سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان به این سازمان بودجه اختصاص دادیم که نمی دانیم تمام آن در اختیار آقای مونسان قرار گرفته است یا خیر.

لاهوتی همچنین عنوان کرد: ما در سال گذشته حدود ۶۰۰ میلیون دلار صادرات صنایع دستی را داشتیم و جزو ۱۰ کشور برتر دنیا هستیم و صنعت گردشگری، رتبه سوم اقتصاد دنیا را به خود اختصاص داده است و این موضوع گام مهمی بود تا این سازمان به یک وزارتخانه تبدیل شود، در گام بعدی باید شرح وظایف آن را تنظیم کنیم.

عضو فراکسیون تعاون و گردشگری مجلس شورای اسلامی در دفاع از وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی عنوان کرد: سال ۹۷ حدود ۱۱ میلیارد دلار درآمد ارزی ما بوده و نزدیک به ۵۲ درصد ورود گردشگران خارجی به کشور افزایش پیدا کرده است و در چند ماه گذشته سال فعلی حدود ۴۰ درصد ورود گردشگران خارجی به کشور افزایش داشته است.

او ادامه داد: کار مهمی که آقای مونسان انجام دادندحذف روادید دو کشور چین و عمان بود که شرایط را برای ورود گردشگران خارجی به کشور تسهیل کرد و از او میخواهیم که اگر به وزارت رسیدند، تا جایی که ممکن است روادید را حذف کنند تا رفت و آمد‌ها راحت‌تر انجام شود.

لاهوتی افزود: در سال ۹۸ حدود ۳۱ درصد خروج افراد از کشور کاهش پیدا کرده و ۵۲ درصد افزایش ورود گردشگر خارجی را شاهد بودیم که در این زمینه از او تشکر میکنیم؛ واگذاری خیلی از فعالیت‌های حاکمیتی به بخش خصوصی و انتخاب ایران به عنوان محور هماهنگی ۵ کشور ساحلی خزر اقدام خوبی بود که انجام داد.

نماینده مردم لنگرود در ادامه صحبت هایش اظهار کرد: سفر‌های استانی و برطرف کردن مشکلات مردم در استان‌های مختلف و ساخت ۲۸ هتل ۴ و ۵ ستاره در کشور از دیگر کار‌هایی بود که آقای مونسان در طول فعالیت خود انجام داد.

او در پایان گفت: تعهد، تخصص و تجربه از دیگر ویژگی‌های آقای مونسان است که ایشان را به یک مدیر خوب تبدیل کرده است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار