خروج هواپیمایی وارش از مازندران صحت ندارد

مدیر کل فرودگاه‌های مازندران گفت: شایعات اخیر درباره خروج شرکت هواپیمایی وارش از مازندران به دلیل نبود تجهیزات کافی در فرودگاه دشت ناز ساری صحت ندارد.

سعدالله وطن خواه مدیر کل فرودگاه‌های مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با اشاره به کذب بودن شایعات اخیر درباره خروج هواپیمایی وارش به دلیل نبود تجهیزات سامانه فرود دقیق هواپیما (آی ال اس) از استان گفت:این دستگاه بعد از ۸ سال پیگیری‌های مستمر و با وجود مشکلات زیاد خریداری و آماده نصب در فرودگاه است.

او افزود: ۵۰ میلیارد ریال اعتبار شرکت فرودگاه‌های کشور صرف خرید این تجهیزات شده است و این تجهیزات می‌بایست در ۲ طرف باند فرودگاه نصب شود.

وطن خواه گفت: برای استقرار این تجهیزات به ۱۵ هکتار زمین نیاز بود که بخشی از این تجهیزات با حضور کارشناسان اداره کل ارتباطات و ناوبری شرکت فرودگاه‌های کشور در باند قسمت دشت ناز نصب شد، ولی برای خرید و تملک طرف دیگر باند، مشکلاتی در تملک زمین وجود داشت که اکنون زمین از مالکان خریداری و اقدامات برای آماده سازی زمین انجام شده است.

مدیر کل فرودگاه‌های مازندران افزود: با توجه به آماده سازی فضا از ۲۰ شهریورماه این تجهیزات با حضور کارشناسان ارتباطات فرودگاه در طرف دیگر باند نیز نصب خواهد شد.

وطن خواه افزود: با نصب این سامانه مشکل لغو پرواز‌ها در شرایط آب و هوایی نامساعد رفع می‌شود.
انتهای پیام/س
 

وارش در مازندران می‌ماند

برچسب ها: فرودگاه ، هواپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.