آغاز تمرین دریایی امنیت پایدار در دریای خزر با ارسال پیام صلح و دوستی

تمرین دریایی امنیت پایدار نیروی دریایی ارتش با رمز یا حسین (ع) و با ارسال پیام صلح و دوستی از امروز در آب‌های دریای خزر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، روابط عمومی نیروی دریایی ارتش اعلام کرد: برای ارتقای توان و آمادگی رزمی در دریا، تمرین دریایی امنیت پایدار ۹۸ با شرکت یگان‌های سطحی و ژروازی نیروی دریایی اعم از ناوشکن‌های رزمی، ناو موشک انداز، هواپیما‌های بال ثابت، بالگرد و همچنین تفنگداران و تکاوران نیروی دریایی ارتش امروز در دریای خزر آغاز شد.

تمرین دریایی امنیت پایدار در گستره‌ای به وسعت ۲۵ هزار و ۸۰۰ مایل مربع دریایی در منطقه ۲۰ درصد حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر اجرا و در آن سناریو‌های آفندی و پدافندی برای حراست از آب‌های سرزمینی کشورمان و حفظ خطوط مواصلاتی انجام می‌شود.

نیرو‌های پدافند هوایی و هوایی ارتش نیز در راستای پوشش و پشتیبانی نزدیک هوایی، تامین منطقه تمرین را برقرار می‌کنند.

پهپاد یسیر نیروی دریایی ارتش با موفقیت اهداف مورد نظر را شناسایی کرد.

هواپیمای بدون سرنشین یسیر و یگان‌های پدافندی نیروی دریایی ارتش، با موفقیت اهداف مورد نظر را شناسایی و اطلاعات را به صورت برخط به مرکز کنترل و فرماندهی ارسال کردند.

در راستای سناریو‌های از پیش تعیین شده در محدوده تمرین دریایی امنیت پایدار در دریای خزر و جلوگیری از انجام فعالیت‌های مقابله جویانه نیرو‌های دشمن فرضی، پهپاد برد متوسط یسیر با شناسایی و پایش منطقه عمومی تمرین، تصاویر را به صورت آنلاین به مرکز کنترل و فرماندهی ارسال و اهداف مورد نظر را به صورت کاملاً تخصصی شناسایی کرد.

بر اساس روابط عمومی نیروی دریایی ارتش پهپاد برد متوسط یسیر یک ریز پرنده کاملاً بومی و ساخته دست توانمند متخصصان داخلی است که مأموریت‌های موفقیت آمیز متعددی از جمله شناسایی و ارسال تصویر از ناوشکن‌های بیگانه در منطقه خلیج فارس را انجام داده است.

 

انتهای پیام/م.ع

تمرین دریایی امنیت پایدار در دریای خزر آغاز شد

برچسب ها: نیروی دریایی ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.