معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی:

از الگوهای شکست خورده غربی استفاده نکنیم

معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:در یک ایالت آمریکا در هر سال بیش از ۶۰۰ مادر فرزندان خود را می‌کشند.

باید به حال مادران غربی زار زدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، فرشته روح‌افزا معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی، در سومین نشست تبیینی گفتمانی «زن و خانواده» در اندیشه رهبر انقلاب در تشریح بحران‌های حوزه زنان و خانواده در غرب، با اشاره به آماری مبنی بر اینکه تنها در یک ایالت آمریکا در هر سال بیش از ۶۰۰ مادر فرزندان خود را می‌کشند، گفت: رهبر انقلاب می‌فرمایند، گره‌های نخ ابریشم را باید دستی ظریف بگشاید و گره‌های روحی انسان را هم کسی جز مادر نمی‌تواند برای انسان باز کند، اما وقتی آمار جنایات مادران در غرب را مشاهده می‌کنیم، باید به حال مادران در غرب زار زد.
 
او تصریح کرد: امروزه همه جا این ادعا را می‌شنویم که زنان در غرب وضعیت خیلی بهتری نسبت به بقیه کشور‌ها دارند و از حقوق بیشتری برخوردار هستند و زندگی خیلی خوبی دارند. از طرفی بزرگان ما می‌گویند نباید از آن‌ها تبعیت کنیم و نظر رهبر انقلاب نیز این است که آن‌ها در خوشبخت کردن انسان‌ها موفق نبودند، پس باید این گزاره‌ها دلیلی داشته باشد و حال ما باید این گزاره را به اثبات برسانیم.

این محقق و استاد دانشگاه در تشریح مشکلات و بحران‌های ناشی از نگرش غلط به زن و ارائه سبک زندگی ناصحیح به او در جوامع غربی، به مواردی از قبیل عدم شکل گیری خانواده، تمایل کم به ازدواج رسمی و گسترش روز افزودن روابط غیررسمی در غرب، افزایش سقط جنین، انحرافات جنسی و همجنسگرایی و... اشاره کرد.

روح افزا در انتقاد به حامیان گسترش سبک زندگی غربی در کشور نیز افزود: می‌گویند اجرای سند ۲۰۳۰، آموزش جنسی در مدارس. سوال از حامیان اجرای این سند این است که حضرت آقا مخالف اجرای این سند هستند، در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده که این سند به هیچ وجه اجرا نشود، این افراد بچه دبستانی را آموزش می‌دهند، الان در جامعه جوان ۲۹ ساله امکان ازدواج ندارد، بعد آن وقت به بچه دبستانی آموزش‌هایی را ارائه می‌کنی که اقبال و کنجکاوی او را بر می‌انگیزد و حال باید دید چه بلایی سر این کودکان می‌آید.

او ادامه داد: برخی می‌گویند می‌خواهیم سن ازدواج دختران را بالا ببریم، آن‌ها دلایلشان هم بچه بودن این افراد است، ما می‌گوییم اگر این بچه است، شما ضمانت می‌کنی که بچه ۱۳ ساله به دنبال ارتباط‌های ناصحیح تا زمان رسیدن به سن ازدواج نرود. اگر می‌گویی ازدواج نکن حال باید چه کند؟ مگر ازدواج سن مشخص دارد؟ دعوای ما با این افراد در این زمینه است. اگر ازدوج نکند می‌رود و نهج ابلاغه می‌خواند؟ نه احتمال به انحراف کشیدن او بیشتر می‌شود. براساس آمار‌های اعلام شده ۴۲ هزار بچه بچه‌دار در آمریکا وجود دارد. آیا این تعیین محدوده سنی برای ازدواج سبب رخ داد چنین آمار‌هایی در ایران نمی‌شود؟ در سال ۲۰۰۷ بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار کودک از زنان ازدواج نکرده در آمریکا به دنیا آمده اند.

معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: من به زن غربی حق می‌دهم آن مدل زندگی را برگزیند، چون خانمی مانند حضرت زهرا (س) را به عنوان الگو ندارد، اما ما چطور؟

روح افزا در پایان سخنان خود در خصوص وظیفه زنان ایرانی در مقابله با شیوع سبک زندگی غربی و نگرش غرب به زن در کشور افزود: وظیفه ما این است که باید این ناتوانی غرب را اعلام کنیم و باید راه عفت را نشر دهیم و از کپی برداری از الگو‌های شکست خورده غرب دست برداریم.

سلسله نشست‌های گفتمانی «زن و خانواده» ویژه بانوان فعال فرهنگی، اجتماعی با حضور اساتید و متخصصان این عرصه در حال برگزاری است. این دوره تخصصی با موضوعات «کرامت و هویت»، «الگو‌ها و اسوه‌ها»، «ازدواج اسلامی»، «خانواده»، «خدمت انقلاب اسلامی به زنان» و «نگرش‌های غلط به هویت زن» در قالب نشست، کارگاه و جلسات پرسش و پاسخ برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

برخی می‌گویند می‌خواهیم سن ازدواج دختران را بالا ببریم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.