جشنواره تئاتر نخل و آفتاب با معرفی نفرات برتر در بافق به کار خود پایان داد

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی بافق گفت: بیش از ۷۰ هنرمند در قالب ۷ نمایش در جشنواره تئاتر شهرستانی به مدت سه روز باهم رقابت کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، حسین ارجمند رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی بافق در حاشیه اختتامیه نخستین جشنواره تئاتر شهرستانی نخل و افتاب گفت: هدف از برگزاری این جشنواره کشف استعداد‌ها و ظرفیت‌های شهرستان در حوزه هنر‌های نمایشی است تا ضمن شناسایی بتوانیم از آن‌ها حمایت کنیم.

دهقان معاون هنری اداره کل ارشاد اسلامی استان یزد در آیین اختتامیه این جشنواره از پیوستن بافق به شبکه شهر‌های خلاق هنر کشور خبر داد و ضمن خوش خبری برای هنرمندان بافقی گفت: در حوزه آموزش هنرمندان در سال ۹۸ و ۹۹ به صورت ویژه اداره کل ارشاد اسلامی ورود پیدا می‌کند و تا یکماه اینده پکیج اموزشی مناسب با نیاز فرهنگی و هنری مردم بافق به ان‌ها عرضه می‌شود.

او افزود: ظرفیت‌های فرهنگی و هنری بافق قابل تبلور در سطح ملی هستند و اگر به خوبی شناخته شوند باعث تولید اثار فاخر فرهنگی و هنری خوهد شد.

معاون هنری اداره کل ارشاد اسلامی استان یزد تصریح کرد: در استان یزد ۶۰۰ هنرمند نمایشی داریم که در قالب ۳۵ گروه نمایشی ثبت شده فعالیت می‌کنند.

در پایان این جشنواره به نظر هیئت داوران خانم خدیجه خلیلی به عنوان بازیگر برتر نقش زن و اقایان علی محمد فلاح و روح الله ناظمی به عنوان بازیگران برتر نقش مرد معرفی شدند.

همچنین برترین‌های کارگردانی، نویسندگی، طراحی نور و صحنه نیز مشخص شد و دو تا تئاتر سند بادنامه به روایت شبانه‌های شهرزاد به کارگردانی علی محمد فلاح و پیش از شماره اخر به کارگردانی علی صمصامی به مرحله انتخابی استان راه یافتند.

این جشنواره جانی دوباره به رونق تئاتر در بافق بخشید البته مسوولان هم قول مساعدت بیشتری برای پیشرفت این هنر دادند.

انتهای پیام/ی

پایان کار نخستین جشنواره تئاتر شهرستانی نخل و آفتاب در بافق

برچسب ها: تئاتر ، هنرمندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار