مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان ؛

انسداد بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ چاه غیر مجاز/طرح آبرسانی به همدان ۶۳ درصد پیشرفت دارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان از پیشرفت ۶۳ درصدی طرح آبرسانی به همدان خبرداد.

طرح آبرسانی به همدان ۶۳ درصد پیشرفت دارد/ انسداد بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ چاه غیر مجازبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مهندس منصور ستوده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: طرح آبرسانی به همدان با مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا اکنون ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ستوده بیان کرد: به منظور طرح تعادل بخشی به منابع آب‌های زیرزمینی، ۳ هزار و ۶۷۴ حلقه چاه غیرمجاز پر و مسدود شده که حاصل این کار جلوگیری از برداشت ۲۶۴ میلیون متر مکعب آب بوده است و ۴هزار و ۴۴۷ کنتور هوشمند بر روی چاه‌های صنعتی، شرب و کشاورزی نصب شده است.

او با بیان اینکه در مجموع ۳۷   طرح عمرانی با اعتبار حدود ۷۹ میلیارد تومان در دست اجرا است، گفت: نسبت به سال قبل کل اعتبارات  آبفا ۵۴ درصد افزایش پیدا کرده و اعتبارات ملی استانی ۱۱۱ درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان در ادامه به ۴ طرح مهم آبرسانی به شهر‌ها و صنایع به طول ۲۱۴ کیلومتر اشاره کرد و گفت: عمده‌ترین آن آبرسانی به همدان با حجم مخازن ۱۹۰ هزار مترمکعب و نیروگاه برق آبی گاماسیاب با ظرفیت تولید ۲.۸ مگاوات است که در حال حاضر به بخش خصوصی واگذار شده است.

ستوده با اشاره به واگذاری دو طرح دیگر  به روش BOT به بخش خصوصی گفت: این طرح ها  شامل  تصفیه خانه آب شرب سرابی سد تویسرکان با ۲۳ میلیارد اعتبار، ایستگاه پمپاژ و تصفیه خانه آب شرب سد کلان ملایر با حدود ۴۰ میلیارد تومان اعتبار است.

او همچنین با اشاره به  طرح های مهم در حال اجرا، گفت: خط انتقال آب شرب از سد سرابی به تویسرکان با ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی، خط آبرسانی از سد کلان ملایر با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی، تصفیه خانه آب شرب تویسرکان با ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی، تصفیه خانه آب شرب ملایر با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی، طرح بزرگ آبرسانی به همدان با ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی، طرح سد مخزنی گرین با ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی، سد خرمرود تویسرکان با ۲۶.۵ درصد پیشرفت فیزیکی و ساختمان سد نعمت آباد با ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی از جمله این طرح ها است.

انتهای پیام/د.ا

نصب ۴ و ۴۴۷ کنتور هوشمند بر روی چاه‌های صنعتی، شرب و کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار