کرمان، پایلوت طرح ملی مسکن

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان با بیان اینکه کرمان به عنوان پایلوت طرح ملی مسکن انتخاب شده است، گفت: مردم استان به زودی می‌توانند با ورود به سامانه در این طرح ثبت نام کنند.

کرمان، پایلوت طرح ملی مسکنبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی اکبر سلطانی نژاد مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت در این اداره برگزار شد، به طرح ملی مسکن که بنیاد ملی مسکن استان کرمان به عنوان پایلوت انتخاب شده است، اشاره کرد و گفت: در این طرح، دولت پیش بینی کرده است، ۴۰۰ هزار واحد را احداث کند که از این تعداد ۱۰۰ هزار واحد در کشور تکلیف بنیاد مسکن است.

او با بیان اینکه سامانه ثبت نام این طرح به نشانی Abadbonyadmaskan.ir به زودی راه اندازی می‌شد، افزود: این طرح با دو رویکرد، شامل: ارائه زمین به بخشی از مردم که امکان تهیه زمین ندارند و خانوار‌های ضعیفی هستند و ارائه تسهیلات به افرادی که زمین دارند یا می‌توانند تأمین کنند، اجرا می‌شود.

سلطانی نژاد به مشارکت مردم در این طرح اشاره کرد و بیان داشت: بنیاد مسکن تجربه موفقی در مسکن مهر داشت که در آن به مردم شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر، خدمات ارائه داد و مردم خودشان مسکن را ساختند و از آن تجربه برای این طرح نیز استفاده می‌کنیم.

او از ارائه تسهیلات ۷۵ میلیون تومانی بانک مسکن در این طرح اشاره کرد و بیان داشت: در این طرح تلاش بر این است که مردم مشارکت کنند.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان گفت: جزئیات بیشتر این طرح بعدا به اطلاع مردم می‌رسد.

او به شروع طرح بازآفرینی سکونت‌های ناکارآمد نیز پرداخت و گفت: در این طرح که ازشهرک صنعتی شهر کرمان آغاز شده است، ضرورت‌ها و خواسته‌های مردم و طرح‌ها مطالعه می‌شود.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان با بیان اینکه بنیاد مسکن زنجیره خدمات تولید مسکن ارزان قیمت را دنبال می‌کند، گفت: حدود ۴۰ درصد جمعیت استان کرمان در روستا‌ها هستند و خیلی از شهر‌های ما در استان دارای جمعیت زیر ۲۵ هزار نفرند که این دو گروه جامعه هدف ما هستند.

سلطانی نژاد افزود: امسال ۱۵ هزار واحد در بخش روستایی و شهر‌های ۲۵ هزار نفر را تأمین اعتبار کردیم و به ازای هر متقاضی تسهیلات ۴۰ میلیونی با کارمزد ۴ درصد را ارائه داده ایم.

او با بیان اینکه در حوزه مسکن وضعیت جنوب را عوض کردیم، تصریح کرد: ۱۰ هزار واحد را با تفاهم نامه‌ای که بهمن پارسال در سفر محمدرضا نوبخت به جنوب داشته پیگیری کردیم و امیداریم تا پایان شهریور ۵۰۰ واحد را به اتمام برسانیم.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان از مقاوم سازی ۶۴ درصدی واحد‌های روستایی از سوی بنیاد مسکن خبر داد و بیان داشت: با اتمام ۱۵ هزار واحد در حال ساخت به زودی این آمار افزایش می‌یابد.

او با بیان اینکه بنیاد مسکن در شهرستان حمیدیه استان خوزستان نیز ۲ هزار واحد را به اتمام رسانده است، گفت: امیداریم تا ۳ ماه آینده به شرط تأمین اعتبار که در حال توزیع است، فاز جدید که حدود ۷۰۰ واحد را شامل می‌شود، انجام دهیم.

سلطانی نژاد از اولویت بهره برداری ۵۰۰ پروژه طرح هادی با اعتبار قریب به ۶۰ میلیارد تومان در هفته دولت سخن گفت.

انتهای پیام/ح

پایلوت طرح ملی مسکن در کرمان کلیدخورد

برچسب ها: بنیاد مسکن ، پایلوت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار