سیلی بزرگ چین به خودروسازان غربی در جریان جنگ تجاری با آمریکا

جنگ تجاری چین و آمریکا تاثیر منفی گسترده‌ای بر روی صنعت خودروسازی آمریکا و حتی اروپا گذاشته است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، جنگ تجاری میان چین و آمریکا به یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین اتفاقات دنیای فناوری در سال جاری تبدیل شده است، شاید در نگاه اول، این یک مسئاله سیاسی-تجاری میان دو کشور بزرگ و با نفوذ در جهان باشد اما در واقع اثرگذاری آن بسیار گسترده بوده و حتی شرکت‌های خارج از خاک آمریکا و چین را هم درگیر کرده است. مهم‌ترین تاثیر این جنگ تجاری-سیاسی در درآمد‌های شرکت‌های مطرح آمریکایی مانند اپل دیده می‌شود، اپل و دیگر برندهای آمریکایی که علاوه بر بازار پرسود چین، با شرکت‌های معروف این کشور نیز قراردادهای گسترده‌ای امضا کرده بودند، حال تا حد زیادی هم از بازار و هم از قراردادهای پرسود محروم شده‌اند، از طرفی شرکت اپل بسیاری از محصولاتش را در چین تولید می‌کرد که طبق تعرفه‌های جدید واردات و صادرات، این کار دیگر توجیه مالی نداشته و حال با صرف هزینه‌های گزافی باید کارخانه‌های خود را به خارج از خاک چین منتقل کند.

طبق اخبار جدید، چین باز هم تعرفه واردات محصولات آمریکایی به خاک خود را افزایش داده تا محصولات آمریکایی با قیمت بالاتری در بازار چین حضور داشته باشند و به این ترتیب، فروش آن‌ها کاهش پیدا کند.

سیلی بزرگ چین به خودروسازان غربی در جریان جنگ تجاری با آمریکا

تعرفه‌های جدید چین این بار دامن‌گیر شرکت‌های خودرو‌سازی

چین تعرفه جدید ۷۵ دلاری را برای میلیون‌ها محصول وارداتی آمریکایی اعمال کرده است. این تعرفه بر روی محصولات مختلفی از جمله خودرو تاثیر می‌گذارد، به‌گزارش CNBC این اتفاق عواقب بسیار منفی برای خودروساز‌های آمریکایی و حتی اروپایی از جمله تسلا، فورد، مرسدس و بی‌ام‌و دارد. برخی از محصولات پرفروش بی‌ام‌و و مرسدس مانند بی‌ام‌و X5، مرسدس GLE و مرسدس GLS در کارخانه‌های این دو شرکت در خاک آمریکا تولید می‌شوند، حال با تعرفه جدید چین، این محصولات پرفروش در چین قیمت بسیار بالاتری نسبت به گذشته خواهند داشت، به این ترتیب مردم چین به سمت خرید خودرو‌های داخلی یا مدل‌های مشابه روی خواهند آورد. جنگ تجاری چین و آمریکا که دونالد ترامپ در تشدید آن نقشی اساسی را ایفا می‌کند، به شدت شرکت‌های خودروسازی آمریکایی را تحت تاثیر قرارداده است، به گفته مدیرعامل اجرای انجمن جهانی خودروسازان، از سال ۲۰۱۷ که چین برای مقابله به مثل با آمریکا، تعرفه‌های جدیدی برای واردات خودرو‌های این کشور به خاک خود تعیین کرده است، صادرات خوردوساز‌های آمریکایی بیش از ۵۰ درصد کاهش داشته و تمامی شرکت‌های این کشور با افت شدید سود و درآمد دست و پنجه نرم می‌کنند.


بیشتر بخوانید:  تصمیمات اشتباه ترامپ، بلای جان شرکت اپل


وسایل نقلیه الکتریکی تویوتا، میزبان المپیک ۲۰۲۰ توکیو

 

انتهای پیام/

وضعیت فاجعه‌بار خودروسازان آمریکایی و حتی اروپایی در جنگ تجاری با چین

برچسب ها: فناوری ، جنگ تجاری ، خودرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار