بسته اخبار حوادث امروز ۳ شهریور ماه ۹۸؛

دستگیری ۵ متخلف در شهرستان‌های سیاهکل و رشت

مهم‌ترین حوادث امروز را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید:

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مهم‌ترین حوادث امروز (یکشنبه ۳ شهریور ماه ۹۸) استان گیلان را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری متخلفان زنده گیری سهره در سیاهکل

متخلفان زنده گیری پرنده سهره در شهرستان سیاهکل دستگیر شدند.

لطیف جواهردشتی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیاهکل گفت: ۲ متخلف حیات وحش که بار‌ها اقدام به تور گستری و زنده گیری پرنده سهره در مناطق شهرستان سیاهکل کردند، توسط محیط بانان پاسگاه آغوزی سیاهکل دستگیر و پس از بازجویی و تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

او افزود: با تلاش و پیگیری محیط بانان زحمتکش و همیشه در عرصه یگان حفاظت شهرستان سیاهکل، ۲ متخلف حیات وحش که اقدام به تورگستری و زنده گیری پرنده سهره در یکی از زیستگاه‌های حیات وحش شهرستان سیاهکل می‌کردند، دستگیر شدند.

رئیس محیط زیست سیاهکل اظهار داشت: این متخلفان در حالی که ادوات صید خود که اعم از تور، قفس‌های زنده گیری و تعداد ۸ قطعه پرنده سهره بود را به همراه داشتند، در حین ارتکاب جرم با یک عملیات کمین توسط نیرو‌های یگان حفاظت دستگیر شدند.

جواهر داشتی بیان کرد: زیبایی رنگ و نغمه‌های خوش این پرنده باعث شده تا از این دست متخلفان، با دام گستری در مناطق مختلف، اقدام به صید و فروش این پرندگان کنند.

او با بیان اینکه از متخلفان یاد شده مجموعا تعداد ۷ قطعه پرنده زنده و یک قطعه تلف شده کشف شد، گفت: این پرندگان با هماهنگی اداره نظارت بر حیات وحش استان رهاسازی و به دامان طبیعت بازگردانده شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیاهکل تصریح کرد: همچنین ادوات صید که شامل تور‌ها و تعداد زیادی قفس و ۲ قطعه پرنده اصلی که به عنوان طعمه استفاده می‌شد، ضبط شد.

متخلفان برداشت غیرمجاز شن و ماسه در دام قانون

۳ متخلف برداشت غیرمجاز شن و ماسه در رشت دستگیر شدند.

حمزه عشوری، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت گفت: ۳ متخلف که بدون مجوز در حال برداشت شن و ماسه از حاشیه رودخانه سفیدرود در سنگر بودند، در دام قانون گرفتار شدند.

او با بیان اینکه ۳ دستگاه کامیون، کمپرسی و خاور متخلفان نیز توقیف شد، افزود: متخلفان بلافاصله با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رشت تصریح کرد: با توجه به برداشت‌های غیراصولی و غیرمجاز شن و ماسه از حاشیه و اطراف رودخانه‌ها در حوزه استحفاظی شهرستان رشت و تغییر کاربری زمین‌ها، این مناطق به طور مستمر کنترل و پایش می‌شود.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: حوادث ، بسته خبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.