ضرورت نهادینه شدن فرهنگ مطالعه در بین کودکان و نوجوانان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: فرهنگ مطالعه باید از دوران کودکی دربین کودکان نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،پروانه رضاقلیزاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل امروز در آیین اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در مشگین‌شهر با اشاره به لزوم تاسیس کتابخانه با اولویت مناطق محروم و روستاهای پرجمعیت گفت: برای دسترسی بیشتر اقشار مختلف  مردم بویژه در روستاها باید بسترهای لازم برای مشارکت خیرین در ساخت و تجهیز کتابخانه‌ها فراهم شود.

او همچنین با اشاره به برگزاری نهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی افزود: در این دوره بیش از ۲۲ هزار نفر در استان مشارکت کردند که سهم شهرستان مشگین‌شهر بیش از ۲ هزار نفر بوده است.

رضاقلیزاده با بیان اینکه مطالعه باید از دوران کودکی دربین کودکان نهادینه شود، گفت: بیشترین مشارکت در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی مربوط به کودکان و نوجوانان است که نشان دهنده اهتمام خانواده‌ها برای کتابخوانی کودکان است.

او همچنین اهدای کتاب به مناسبت‌های مختلف برای کودکان را جزو مواردی دانست که می‌تواند در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی موثر باشد.

حمیده صادقی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مشگین‌شهر نیز در این مراسم با بیان اینکه دستگاه‌های مختلف اداری و مسئولان شهرستان در برگزاری نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی مشارکت داشتند، گفت: نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی همزمان با سراسر کشور در مشگین‌شهر برگزار شد و تعداد  شرکت‌کنندگان در این جشنواره نسبت به سال گذشته هفت برابر رشد داشته است.

در پایان این مراسم از محمد جلالی، سعید پورولی، رضا همت‌زاده، علی محمدی، شهرام عبدالله‌زاده، حمیدرضا لطف‌الهی و شیدا علی‌نژاد، آذرشکری، آیسل عالیش‌زاده، زینب مجرب، فاطمه بی‌باک، حوریه امان‌الله اوغلی، پریسا اطاعتی و سعیده شیرعلیزاده به عنوان ۱۴ برگزیده نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی تجلیل شد.

انتهای پیام/ع

ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان

 

برچسب ها: کتاب ، جشنواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار