۷۵ درصد کارکنان استانداری مطالعه برایشان مهم نیست

استاندار کرمان درجلسه شورای فرهنگ عمومی گفت: با اجرای طرح ۵ شنبه‌های مطالعه مشخص شد تنها ۲۵ درصد از فرصت مطالعه استفاده می‌کنند.

۷۵ درصد کارکنان استانداری مطالعه برایشان مهم نیستبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،محمدجواد فدایی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان گفت: هدف از راه اندازی طرح پنج شنبه‌های کتاب خوانی و مطالعه در استانداری افزایش سرانه کتاب و ایجاد فرهنگ کتابخوانی بین کارکنان است.

او افزود: دسترسی به کتاب، وقت فرصت مطالعه و علاقه و انگیزه سه اصل مهم در کتابخوانی در یک جامعه هستند.

استاندارکرمان گفت:طرح توسعه فرهنگ کتابخوانی در قالب پنج شنبه‌های مطالعاتی در ادارات استان را دنبال هستیم.

او بیان داشت:نتایج تحقیقاتمان در مدت اجرای طرح مطالعاتی استانداری نشان از این دارد که ۷۵ درصد افراد از فرصت مطالعه استفاده نمیکنند و تنها ۲۵ درصد افراد فرصت مطالعه برایشان مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی رئیس شورای فرهنگ عمومی استان نیز دراین جلسه با اشاره روایتی از حضرت علی علیه السلام  دررابطه با اینکه بایستی هر عمل و فعالیتی که انجام میشود رضای خدا در آن در نظر گرفته شود گفت: اعتقاد به معاد و حسابرسی به نتایج اعمال تضمین کننده سایر اصول، چون نبوت و امامت است و هر آنکس که به نتیجه اعمالش فکر کند یقینا بهترین را انجام خواهد داد.

او افزود: برای اینکه فرهنگ مطالعه در جامعه افزایش یابد بایستی به ایجاد انگیزه و علاقه افراد جامعه توجه کرد.

نماینده ولی فقیه و ریس شورای فرهنگ عمومی استان تصریح کرد: تغییر راه‌ها و شیوه‌های پرداختن به افزایش فرهنگ مطالعه و ایجاد انگیزه بین اقشار مختلف باید تغییر کند و با خلاقیت همراه باشد.

علیزاده مدیر کل فرهنگ و اشاد اسلامی دراین جلسه با اشاره به اینکه شهرستان رفسنجان برای سال ۹۹ کاندیدای پایتخت کتاب استان است گفت:این طرح با ۸ میلیارد تومان اعتبار تدوین و برای اجرا ارسال شده است.

علیزاده افزود: دوشنبه‌های کتابخوانی در مهد‌های کودک، راه اندازی باشگاه‌های کتابخوانی در استان وشنبه‌های کتابخوانی در مساجد سه طرح مهم و اساسی برای ایجاد انگیزه و افزایش سرانه مطالعه در استان است که د رحال اجرا هستند.

او اظهار داشت:در آینده برای ایجاد استان کرمان و معرفی آن به عنوان پایتخت کتاب ایران برنامه‌های را مد نظر داریم که این طرح نیز قرار است ارائه و اجرایی شود.

ارائه طرح‌های اصولی و نزدیک به واقعیت، انتخاب طرح‌های قابل اجرا از بین ۳۰ طرح پیشنهادی وزارت ارشاد وشورای فرهنگ عمومی کشور برای اجرا در استان ،عدم توازن کتابخانه‌ها در شهر کرمان و عدم دسترسی آسان در مناطق مختلف شهر به کتاب و راه اندازی کارگروه‌های مطالعاتی در زمینه افزایش سرانه مطالعه در استان از جمله پیشنهادات، مشکلات و راهکار‌هایی بود که در ۲۳۱ امین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان مطرح شد.

انتهای پیام/ح

مطالعه تنها برای بخشی از کارکنان دولت مهم است

برچسب ها: مطالعه ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.