سرپرست وزارت آموزش و پرورش کشور؛

رونق تولید و اقتصادمقاومتی؛ رویکرد اصلی جشنواره‌های آموزش وپرورش

رویکرد وزارتخانه در برگزاری جشنواره‌های مختلف برای دانش‌آموزان با هدف تحقق دو راهبرد رونق تولید و اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی و در پایه‌های چهارم و پنجم و ششم در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

او افزود: از این تعداد حدود ۳۰۰ اثر به سطح ملی راه یافتند که در رشته‌های مختلف پژوهشی و دست سازه‌ها امروز تجلیل می‌شوند.

حسینی در ادامه با بیان اینکه این جشنواره در راستای تحقق یکی از بند‌های عملیاتی شدن سند تحول بنیادین است، تصریح کرد: در این بند به نوآوری، تحقیق و کار‌های عملی و مهارتی برای دانش آموزان تأکید شده که با استقبال بسیار خوبی از سوی دانش آموزان همراه شده است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه علاوه بر جشنواره جابربن حیان، جشنواره خوارزمی برای دوره متوسطه اول و جشنواره جوان خوارزمی برای دوره متوسطه دوم و دانشگاه برگزار می‌شود، تصریح کرد: این جشنواره‌ها زمینه‌ای برای تحقق دو موضوع بسیار مهم در اقتصاد کشور یعنی رونق تولید و اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید رهبری معظم است برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه راه ورود به رونق تولید و اقتصاد مقاومتی جامعه پذیر کردن دانش آموزان در دوره ابتدایی است، گفت: پیرامون چنین موضوعاتی این جشنواره با آموزه‌های علمی برای دانش آموزان به ویژه در حوزه علوم و در بحث‌های مهارتی و دانشی برگزار می‌شود و این دو به رونق تولید و اقتصاد مقاومتی کمک می‌کند.

حسینی با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش ۱۳ جشنواره و مسابقه مختلف در سطح کشور برگزار می‌کند، افزود: در عرصه هنر بیش از ۷۰ رشته هنری با شرکت ۱۰ میلیون دانش آموز، در عرصه قرآن، عترت و نماز با بیش از ۹ میلیون شرکت کننده و در عرصه‌های ورزشی، علمی و نوجوان و جوان خوارزمی بخشی از این جشنواره‌ها و مسابقات است که سبب ایجاد بستری مناسب برای کشف و بروز استعداد‌های دانش آموزان می‌شود.

انتهای پیام/آ

راهیابی ۳۰۰ اثر به جشنواره جابربن حیان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.