۶۰ مورد خونگیری در باشگاه‌های سوارکاری شهربابک

مسئول دارو و درمان شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک گفت: به منظور مقابله با بیماری مشمشه عملیات خونگیری بیش از ۶۰ راس اسب در شهرستان شهربابک انجام شد.

۶۰ مورد خونگیری در باشگاه‌های سوارکاری شهربابکمحمد مکی نیا مسئول دارو و درمان شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: تاکنون بیش از ۶۰ راس اسب خونگیری شده و نمونه‌ها به منظور انجام آزمایشات لازم به مرکز تشخیص سازمان دامپزشکی کشور ارسال می‌شود.

او افزود: با توجه به اینکه شهرستان شهربابک دارای چندین مورد باشگاه سوارکاری است مراقبت، تست و تشخیص بیماری مشمشه اسب‌های باشگاه سوارکاری شهرستان با برنامه ریزی منظم و مستمر توسط این شبکه صورت می‌پذیرد.

مکی نیا با اشاره به اینکه بیماری مشمشه یکی از قدیمی‌ترین بیماری‌های عفونی واگیردار و قابل انتقال بین حیوانات و انسان است اظهارداشت:  بیشتر تک سمیان به این بیماری حساس بوده و ابتلا به این بیماری می‌تواند منجر به مرگ این حیوانات شود.

او تصریح کرد:اسب داران  با رعایت شرایط بهداشتی و قرنطینه‌ای ضمن تضمین سرمایه گذاری در صنعت اسب در حفظ و ارتقای بهداشت عمومی جامعه اهتمام ورزند.

انتهای پیام/ح

نمونه گیری برای بیماری مشمشه

برچسب ها: اسب ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار