جلوگیری از ساخت و سازغیرمجاز درجاده‌های استان کرمان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان، گفت: ازابتدای امسال تا کنون از ۳۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در حریم قانونی راه‌ها جلوگیری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سیدعلی حاج سیدعلیخانی؛ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان، حفظ و صیانت از حریم راه‌های استان را یکی از وظایف ذاتی دستگاه محل خدمت خود اعلام کرد و گفت: کارشناسان اداره حریم و ایمنی راه‌های این اداره کل از ابتدای سالجاری از ۳۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در حریم قانونی راه‌ها جلوگیری کردند و باحدود هزار ساعت گشت حریم، نسبت به شناسایی و جمع آوری ۸۰۰ مورد تابلوی غیرمجاز اقدام شده است.

حاج سیدعلیخانی با اشاره به اینکه از اول امسال ۱۰ مورد درختکاری غیرمجاز جمع آوری شده افزود: با اخذ دستور قضایی، ۱۷ مورد ساخت ساز غیر مجاز در حریم راه‌های استان تخریب شده، استان ما از نظر طول راه‌های شریانی، رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده و اداره کل راهداری و حمل و نقل استان مسئولیت نگهداری ۶ هزارو ۶۵۰ کیلومتر راه تحت حوزه و حدود ۶ هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه روستایی را برعهده دارد.

او تصریح کرد: قلع و قمع تابلو‌های غیرمجاز، منظر آرایی، شستشوی علائم و تابلو‌های ایمنی، شانه سازی، لکه گیری رویه راه ها، تخلیه قنوها، نگهداری از ابنیه و تونلها، حذف اختلاف سطح در جاده ها، ریزش برداری از حریم راه‌ها و ... را از جمله عملیات مستمر و در حال اجرای همیشگی راهداران است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان، گفت: راهداران، حریم جاده را خط قرمز همیشگی خود می‌دانند و هرگونه تجاوز به حریم را به دقت دنبال کرده و در راستای حذف آن از طریق قوانین و مقررات و هماهنگی با دادستان و نیروی انتظامی اقدامات لازم را به عمل می‌آورند.

سید علیخانی گفت: هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌ها به معنای استقبال از حوادث ناگوار ترافیکی و امکان بروز تصادف‌های با ضریب شکنندگی و صدمه بالا است که جلوگیری از تجاوز به حریم راه‌ها علاوه بر آرامش بصری برای کار برون جاده‌ای موجب افزایش ایمنی و کاهش شدت سوانح رانندگی می‌شود.

انتهای پیام/ی

از ۳۰ مورد ساخت و سازغیرمجاز درجاده‌های استان کرمان جلوگیری شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.