پیرهادی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

معامله قرن؛ ایده‌ای برای به فراموش سپردن فلسطین است/ پیام رهبری به کنگره حج موضع رسمی در مقابل طرح معامله قرن است

عضو شورای مرکزی جمعیت عدالت و پیشرفت طرح معامله قرن را ایده‌ای برای پایان مسئله فلسطین توصیف کرد.

محسن پیرهادی عضو شورای مرکزی جمعیت پیشرفت و عدالت در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌ها گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره عظیم حج و فراخوان برای شکست معامله قرن، گفت: برای شناخت بیشتر و فهم پیام رهبری ابتدا باید کمی بیشتر در مورد معامله قرن سخن گفت، به نظر می‌رسد عموم مردم ما و سایر ملت‌های مسلمان در جریان نیستند که با معامله قرن که در واقع ایده‌ای از سوی ترامپ بوده و به منظور فراموش کردن بحث فلسطین مطرح شده است.

او ادامه داد: امت اسلامی باید متوجه فاجعه و خیانت بزرگ و تاریخی که به واسطه معامله قرن رخ می‌دهد، باشند.

پیرهادی در تشریح طرح معامله قرن افزود: اگرچه هنوز پیش نویس این معامله آماده نیست، اما پیش بینی می‌شود به موجب آن، نیمی از کرانه باختری هم از فلسطینیان گرفته شود و در نیم دیگر و نوار غزه، دولت فلسطین تشکیل شود، دولتی که اجازه داشتن ارتش نداشته باشد و پایتختش، شهری غیر از بیت المقدس و به تشخیص طرف اسرائیلی باشد.

بیشتر بخوانید: احقاق حق مستضعفان جهان، اصلی‌ترین گفتمان امام در عرصه سیاست خارجی بود
عضو شورای مرکزی جمعیت پیشرفت و عدالت ضمن وخیم توصیف کردن شرایط ایده ترامپ گفت: این شرایط به حدی عجیب و تحقیرآمیز بوده که حتی محمودعباس که معمولا از موضع عزت با اسرائیل برخورد نمی‌کند و پای میز مذاکره با متجاوزان می‌نشیند، به شدت به معامله قرن معترض شد و اعلام کرد آن را نمی‌پذیرد.
 
او با بیان اینکه آمریکا فقط ادعای صلح طلبی می کند؛ ادامه داد: دولتی که مدعی ایجاد صلح در سرزمین‌های اشغالی است با داشتن شرکت‌های پیمانکاری رسمی تروریسم همانند بلک واتر، به خشونت و خونریزی و آتش افروزی در اقصی نقاط دنیا مشهور است.

پیرهادی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره عظیم حج اظهار داشت: پیام رهبر معظم انقلاب به واسطه برد بین المللی کنگره عظیم حج، در واقع پاسخ رسمی رهبر عالی شیعیان جهان به طرح معامله قرن است.

پیرهادی در پایان با بیان اینکه ما معتقدیم که اسرائیل بیست و چند سال آینده را نخواهد دید، گفت: اسرائیل در جایگاهی نبوده که بخواهد بخش‌های بیشتری از فلسطین را اشغال کند و از موضع بالاتر، به تشکیل دولت تضعیف و تحقیر شده فلسطینی رضایت دهد. روال تحولات منطقه هم به سمتی پیش می‌رود که روز به روز، مقاومت قوی‌تر و جریان استکبار، ضعیف‌تر می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار